A budapesti Coldplay koncert turisztikai hatása sem volt elhanyagolható
A brit zenekar három budapesti fellépése jelentősen megnövelte a főváros szálláshely-forgalmát.
A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ adatai szerint a Coldplay budapesti koncertjei kiemelkedő hatást gyakoroltak a főváros turisztikai mutatóira. A június közepén megrendezett három előadás időszakában több mint 110 ezer vendég érkezett Budapestre, ami összesen 200 ezer vendégéjszakát eredményezett.
A Magyar Turisztikai Ügynökség közleménye szerint a koncerteket megelőző héthez viszonyítva 35 százalékos növekedés volt tapasztalható a vendégek számában, míg a vendégéjszakák száma közel 30 százalékkal emelkedett. A látogatók túlnyomó többsége, 88 százaléka külföldi volt.
Az adatok szerint a legtöbb külföldi vendég az Egyesült Királyságból és Izraelből (egyaránt 9-9 százalék), az Egyesült Államokból (6 százalék), valamint Németországból (5 százalék) érkezett. A nemzetközi vendégéjszakák száma 33 százalékos növekedést mutatott az előző héthez képest.
Könnyid László, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója szerint a hasonló események egyértelműen Budapest és Magyarország hasznára válnak: „A zenekar és a rajongók által megosztott közösségimédiás posztok hihetetlen számú felhasználót érnek el világszerte, akik így felfigyelhetnek Budapestre, és legközelebb talán már szintén vendégként köszönthetjük őket hazánkban”, mondta.
A koncertek hatása a közösségi médiában is megmutatkozott. A Coldplay Instagram-oldalán megosztott, Budapestről és a koncertről készült videót három nap alatt több mint 3 millióan tekintették meg, a #coldplaybudapest hashtag-re pedig több mint 4200 bejegyzés érkezett.
A szállóvendégeken kívül jelentősen nőtt az egynapos látogatók száma is. A tavalyi év azonos időszakához képest a belföldi egynapos látogatók száma 37, míg a külföldieké 148 százalékkal emelkedett a koncertek idején.