Aktív felhasználói rekordot döntött a Steam
Harmadik hónapja tart a Steam eszméletlenül impozáns sorozata, amely alatt újabb felhasználói csúcsot döntöttek meg.
A 2020-as év a Steam számára mérföldkőnek bizonyult, hiszen a koronavírus-járvány miatti lezárások következtében egyre többen maradtak otthon, és élvezték ki a PC-s játékok nyújtotta szórakozási lehetőségeket, ezáltal az aktív júzerbázisuk az egekbe nőtt.
A Game Rant magazin adatai alapján továbbra is a vasárnapok a legjobbak a Valve videójáték-megosztó platformján, aminek tökéletes bizonyítéka, hogy amerikai idő szerint délután 6 és este 8 óra között 26 millió fölé nőtt az aktív felhasználók száma február 7-én, a maximum csúcs pedig 26,4 millió lett.
Mindez azt jelenti, hogy a 2021. januári csúcs már a múlté, mint ahogyan a decemberi is, amikor körülbelül 25 millióan csatlakoztak egyszerre a Steamre, és játszottak valamelyik játékukkal a könyvtárból.
Ha minden a jelenlegi tendenciák szerint folytatódik, és nem lesz nagyobb pandémiával kapcsolatos enyhítés vagy nyitás, akkor könnyen elképzelhető, hogy akár a 27 milliót is elérhetik a Steamesek, ezért nem árt, ha felkészülnek a szerverek karbantartására.
Az egyik legérdekesebb aspektusa a rekordnak, hogy semmilyen nyomós oka nem volt a növekedésnek. Decemberben a Cyberpunk 2077 megjelenése érthető módon berobbantotta a Valve platformját, mint ahogyan a karácsonyi szezon is közrejátszott a januári emelkedéshez, februárban azonban semmilyen különleges esemény sem történt.
Na jó, mégis – a játékok közül a Dyson Sphere Program és a Tale of Immortal egészen népszerűvé vált Távol-Keleten, ezáltal rengeteg kínai gamert vonzottak be, bár esetükben csupán százezrekről beszélünk, nem pedig több millióról.
Nem meglepő, hogy legtöbben továbbra is Counter-Strike: Global Offensive-vel játszottak (1,1 millió), második helyét megőrizte a Dota 2 (660 ezer), míg a dobogó harmadik fokára a PlayerUnknown’s Battlegrounds állhatott fel (410 ezer).