A gyermekek fele nem jut számítógéphez a karantén ideje alatt
A COVID-19 járvány következtében, gyakorlatilag egyik pillanatról a másikra, több milliárd ember karantén alá kényszerült
Az iskolás korú gyerekek, valamint a tanárok egy nagyobb részének azonban kihívást jelent a digitális platformra történő átállás. Esetükben nem csak a hozzáértés kérdése merül fel, hiszen sokkal nagyobb gond, hogy a legtöbb iskolai tevékenység, mint a beadandók vagy az órák, online térben zajlanak, az UNESCO statisztikából pedig kiderült, hogy a Földön lakó gyerekek felének nem áll rendelkezésére számítógép.
Az ENSZ szervezete nemrég hívta fel a figyelmet arra, hogy még a fejlettebb országokban – ahol az információs és kommunikációs technológiák kifejezetten nagy fejlettséggel bírnak – is kihívást okozott a tanároknak az online térre való átlépés.
A legszomorúbb azonban az, hogy a világon jelenleg körülbelül 826 millió olyan tanuló van, akinek nincs számítógép a háztartásában, és körülbelül 706 millió gyereknek nincs megfelelő internet hozzáférése, így a távoktatás számukra teljes mértékben ellehetetlenül.
A koronavírus következtében 191 országban zárták be ideiglenesen az oktatási intézményeket, ám az UNESCO szerint, ha ez a rengeteg gyermek nem tudja a tanulmányait rendesen végezni, akkor a gazdagok és a szegények között még inkább mélyülhet a különbség. A szervezet meglátása szerint mindez a szegényebb afrikai országokban lesz majd jelentősen megfigyelhető, ahol a gyerekek 89%-a van számítógép nélkül.
Lehetne érvként felhozni, hogy sokan rendelkeznek okostelefonokkal, relatíve jó internetkapcsolattal, ám ez az eszköz egyszerűen nem megfelelő arra, hogy hatékonyan lehessen távoktatásra használni. Ráadásul 56 millió afrikai gyereknek még csak telefonja, vagy ahhoz tartozó internete sincs, ezért az UNESCO vezetője egy hivatalos közleményben kijelentette, támogatásukat biztosítják minden olyan metódus esetében, amivel tanítani lehet, akár TV-n vagy rádión keresztül.