Szem nem marad szárazon: mozgásban a kéziváltós 79-es F1-es Ferrari (videó)
Habár az autóvilág, és így a versenyautózás világa is elindult a környezetkímélés irányba, és már számos szériában már legalább hibrid erőforrásokra váltottak át, mindig libabőrt tud okozni az embernek, ha meghallja egy régi autó motorjának az olajjal átitatott hangját.
A mai múltidézőnkben azonban most nem az erőforrásra koncentrálunk, hanem egy olyan különlegességre, ami elsőre talán nem is szembeötlő a felvétel alapján: az 1979-es Ferrari T4-est vesszük szemügyre, a modellt, ami még kéziváltóval operált.
Aki mostanság nyíltkerekű autóversenyeket néz, pontosan tudja, hogy milyen komplex kormányokkal szerelik fel ezeket a masinákat: gyakorlatilag mindent a kormányon kell beállítani, és így a sebességváltást is ezen keresztül kell végezni.
Néhány évtizeddel ezelőtt azonban a versenyautók sem rendelkeztek ilyen technológiával, ahogyan a videón is láthatjuk, a Ferrari 1979-es 312T4 modelljében még hagyományos kormánykerékkel és kéziváltóval kellett a járművet a pályán tartani.
Nem feltétlen volt ez egyszerű feladat, ugyanis ahogy az a 2016-ban készült felvételen látszik, a Ferrari 312T4-et vezető Danny Barker meg is pördült vele egyszer. Egyébként egy Master verseny keretében gurították pályára a 79-es autót az egyik legikonikusabb amerikai pályán, Laguna Secán.
A Ferrari 1979-es konstrukciója végül rendkívül sikeresnek bizonyult, ugyanis Jody Scheckterrel és Gilles Villeneuve-vel a volán mögött megszerezték a konstruktőri világbajnoki címet abban az évben, összesen hat futamgyőzelmet szerezve. Nincs más hátra, mint elindítani a videót és rácsodálkozni, hogy micsoda munkát kellett végezni a pilótáknak hajdanán a kéziváltó kezelése közben.
Legutóbbi múltidézőnkben az 1997-es Schumacher – Villeneuve csatát vettük közelebbről is szemügyre: