Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Szem nem marad szárazon: mozgásban a kéziváltós 79-es F1-es Ferrari (videó)

Habár az autóvilág, és így a versenyautózás világa is elindult a környezetkímélés irányba, és már számos szériában már legalább hibrid erőforrásokra váltottak át, mindig libabőrt tud okozni az embernek, ha meghallja egy régi autó motorjának az olajjal átitatott hangját.

Sport
Author image

Nagy Noel

Szerkesztő
TÉMÁK

A mai múltidézőnkben azonban most nem az erőforrásra koncentrálunk, hanem egy olyan különlegességre, ami elsőre talán nem is szembeötlő a felvétel alapján: az 1979-es Ferrari T4-est vesszük szemügyre, a modellt, ami még kéziváltóval operált.

Aki mostanság nyíltkerekű autóversenyeket néz, pontosan tudja, hogy milyen komplex kormányokkal szerelik fel ezeket a masinákat: gyakorlatilag mindent a kormányon kell beállítani, és így a sebességváltást is ezen keresztül kell végezni. Soron kívül Nagyar Márton a romániai életszínvonalról: „A románok sehol nincsenek hozzánk képest”

Néhány évtizeddel ezelőtt azonban a versenyautók sem rendelkeztek ilyen technológiával, ahogyan a videón is láthatjuk, a Ferrari 1979-es 312T4 modelljében még hagyományos kormánykerékkel és kéziváltóval kellett a járművet a pályán tartani.

Nem feltétlen volt ez egyszerű feladat, ugyanis ahogy az a 2016-ban készült felvételen látszik, a Ferrari 312T4-et vezető Danny Barker meg is pördült vele egyszer. Egyébként egy Master verseny keretében gurították pályára a 79-es autót az egyik legikonikusabb amerikai pályán, Laguna Secán.

A Ferrari 1979-es konstrukciója végül rendkívül sikeresnek bizonyult, ugyanis Jody Scheckterrel és Gilles Villeneuve-vel a volán mögött megszerezték a konstruktőri világbajnoki címet abban az évben, összesen hat futamgyőzelmet szerezve. Nincs más hátra, mint elindítani a videót és rácsodálkozni, hogy micsoda munkát kellett végezni a pilótáknak hajdanán a kéziváltó kezelése közben.

Legutóbbi múltidézőnkben az 1997-es Schumacher – Villeneuve csatát vettük közelebbről is szemügyre:

https://liner.hu/multidezes-az-1997-es-jerezi-eset-ami-a-legnagyobb-feketepont-michael-schumacher-karrierjeben-video/

Nagy Mártont idegesíti, amikor a reptér visszavásárlását kritizálják

Nagy Márton nagyon is elégedett a Liszt Ferenc Repülőtér visszavásárlásával, amit aranytartaléknak is tart.