Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

A piacvezető RTL Magyarország igen érdekes számokat közölt

Az RTL Magyarország több érdekes számokat is közölt, így többek között azt is megtudhattuk, hogy a fiatalok is beszálltak a tévézés világába a járvány ideje alatt.

Kult
Author image

A T-800-as

Szerkesztő

Az RTL Magyarország több érdekes számokat is közölt, így többek között azt is megtudhattuk, hogy a fiatalok szintén beszálltak a tévézés világába a járvány ideje alatt.

Az RTL Magyarország zászlóshajója, az RTL Klub főműsoridőben, a 18-49 éves korosztály körében a legnézettebb televíziócsatorna volt 2020-ban is – olvashatjuk a hivatalos közlemény részeként. Az RTL Klub 1997-es indulásától kezdődően ugyanazon a célcsoporton és ugyanazon a főműsoridős idősávon (19:00-22:59) méri sikereit a hirdetők igényeinek megfelelően. Soron kívül Küszöbön az új gázszerződés Törökországgal – Szijjártó Isztambulban tárgyal

A helyzet pedig továbbra is ugyanaz, mint már több mint 20 éve: az RTL Klub főműsoridőben, a 18-49 éves korosztály körében 13,6 százalékos közönségarányával a legnézettebb televíziócsatorna 2020-ban is. A csatorna az év során 245 este bizonyult jobbnak a hazai tévés mezőnynél.

Magyarország piacvezető televíziós hírműsora az RTL Híradó: A hírműsor 18,1%-os közönségarányt ért el 18-49-ben, míg a teljes lakosságban 21,4 %-os átlagos SHR-rel zárta az évet. Magyarország legnézettebb tévéműsora 2020-ban az Álarcos énekes tavaszi szezonjának egyik adása lett: a 18-49-es korcsoportban 33,8% százalékos közönségaránnyal (601 ezer néző a 18-49-es korosztályban), a teljes lakosságból 1 millió 485 ezren nézték az adást 2020. április 12-én este. Ami pedig az év legnézettebb műsorait illeti: A TOP10 program közül kilenc az RTL Klubon volt képernyőn.

Csoportszinten is nyert az RTL Magyarország

Csatornacsoport szinten, a fő kereskedelmi célcsoportban, főműsoridőben az RTL Magyarország nyolc csatornája 26,6 százalékos közönségaránnyal piacvezető a fő versenytárs 14 adóból álló hazai portfóliója (TV2 25,0 SHR%) előtt. A Film+ évek óta a 3. legnézettebb tévé- és a legnézettebb hazai kábelcsatorna. Az RTLII olyan saját gyártású műsoroknak ad otthont, mint az Éjjel-Nappal Budapest, a Showder Klub vagy a novemberben indult Való Világ10 powered by Big Brother.

A jubileumi évad nézettségét jól példázza, hogy magasabb átlagos nézőszámmal kezdett, mint a két évvel korábbi 9. szezon. A valóságshow mellett, a kísérőműsora is nagyon jól teljesített: a BeleValóVilág november 28-án adásba került epizódja lett az RTLII legnézettebb programja a 18-49 éves korosztály körében a 2020-as évben, 8,9%-os SHR-rel.

A NőComment-Szilveszter 2020 több órás óév búcsúztató showműsor remek eredménnyel szerepelt; 4,6 %-os közönségarányt ért el a teljes lakosságban, 206 ezer nézőt a képernyők elé ültetve. A kiemelkedő eredmény az RTLII-t főműsoridőben (19:00-22:59) a 4. legnézettebb televíziócsatornává emelte a teljes népesség körében.

Online is népszerűek az RTL Magyarország műsorai

A lineáris adatok mellett a digitális fogyasztási szokásoknak is köszönhetően tovább erősödtek az RTL Magyarország eredményei. Az RTL Most továbbra is az egyik legkedveltebb olyan platform Magyarországon, amely professzionális audiovizuális tartalmat szolgáltat, megelőzve hazai és nemzetközi versenytársait. Az RTL Most 2020-ban több, mint 77 millió videóindítást generált: a platform három legnépszerűbb tartalma az Éjjel-Nappal Budapest, a Barátok közt, valamint a Drága örökösök volt, míg a legtöbb felhasználó az Álarcos énekes, a Nyerő Páros és a ValóVilág10 powered by Big Brother adásaira volt kíváncsi.

Az RTL Most+ felületet megismerők elkötelezett nézőkké váltak, a regisztráltak 80%-a aktívan használja a platformot és átlagosan több, mint egy órát tölt tartalomfogyasztással az RTL Most+-on. Az RTL Most+ felhasználóinak kedvenc tartalma a Drága örökösök, ezt a Barátok közt és az Éjjel-Nappal Budapest követi.

Mindig siker a Konyhafőnök és a Konyhafőnök VIP

Tavasszal a Konyhafőnök séfek csatája lefőzte a teljes hazai tévés mezőnyt: a séfek csatája minden adása toronymagasan nyerte saját sávját a 18-49-es korcsoportban és a teljes lakosságban is. A műsor a hét adáshét alatt átlagosan 18%-os közönségarányt ért el a fő célcsoportban, ami átlagosan 644 ezer nézőt jelentett a teljes lakosságban.

A Nyerő Páros 2020-as évada még az előző szériánál is jobban teljesített, sehol sem talált kihívóra. A Nyerő Párost átlagosan 660 ezer néző követte esténként a teljes népesség köréből. Ősszel is pengén teljesített A Konyhafőnök VIP is: az ötödik VIP széria a kiemelt kereskedelmi célcsoportban (18-49), átlagosan 16,6 SHR%-ot hozott. Ezzel az RTL Klub nyerte az összes estét ezeken a napokon.

A magyar sorozatok otthona

2020-ban az RTL Klub mutatta be a legtöbb hazai gyártású fikciós sorozatot. A napi sorozatok közül az évet a Bátrak földje című telenovella indította, egész évben képernyőn volt a Barátok közt, a közönségkedvenc Drága örökösök 4. évada 17,9 százalékos, csatornaátlag feletti eredménnyel fejeződött be december 23-án. A sorozat záró epizódját több, mint 1 millióan láttak a teljes lakosság körében.

A heti sorozatok közül A mi kis falunk tavasszal és ősszel is a nézők kedvence volt, az idei évben három epizóddal került be a legnézettebb 10 televíziós program közé. Áprilisban debütált a képernyőn a csatorna első saját fejlesztésű drámai sorozata, a Mellékhatás. A szintén saját formátum, az Apatigris első évadát a tavaszi RTL Most+ preview után az ősz folyamán láthatták az RTL Klub nézői. Az említett heti sorozatok mindegyike új évaddal tér vissza 2021 folyamán.

Többet tévéznek a fiatalok is a járvány alatt

A koronavírus a televíziózási szokásokban is komoly változást hozott: az idei évben a lakosság a korábbi évekhez képest is sokkal több időt töltött a televízió képernyője előtt. Március-április hónapokban hirtelen 18-19 %-kal televízióztunk többet, mint 2019 hasonló időszakában, és bár ezt követően a növekedés némileg alább hagyott, ám éves átlagban így is +9,5% tévé előtt töltött idővel zárta a 2020-as esztendőt a 18-49 éves korosztály. Utoljára 2015-ben néztek itthon ennyien tévét. Az, hogy hirtelen öt évet ugrottunk vissza az időben, a televíziózás rendkívüli erejét is mutatja. Ráadásul mindez az egyébként kevesebbet televíziózó fiatalok, férfiak, magasabb iskolai végzettségűek és vásárlóerejűek körében volt a legmagasabb, itt az átlagon felüli növekedést tapasztalhatunk a 2020-as évben.

Az új esztendő pedig további sikereket ígér. A sort a Keresztanyu című filmsorozat nyitja, amelynek premier epizódja a fő célcsoportban 21,3 %-os közönségarányt ért el a 18-49-es célcsoportban, közel 1 millió 40ezer nézőt ültetve a képernyők elé a teljes lakosság köréből.