A Sony komolyan küzd a PS5 és a next-gen játékok eladási számaival
A Sony next-gen konzolja világszerte hiánycikk, a fizikai játékok értékesítése pedig kifejezetten alacsony, ráadásul megjelent egy új vásárlói bázis, aminek a Sony egyáltalán nem örül.
A Sony next-gen konzolja világszerte hiánycikk, a fizikai játékok értékesítése pedig kifejezetten alacsony, ráadásul megjelent egy új vásárlói bázis, aminek a Sony egyáltalán nem örül.
A PS5 novemberben jelent meg, azonban a hiányos készletek és a gyártási kapacitás nehézségei miatt nagyon kevesen juthattak hozzá a konzolhoz. Az előrendelések folyamán kirajzolódott egy új gyakorlat, melyben nagyon sokan visszaélnek az előrendelésekkel, és többszörös áron értékesítik tovább a next-gen konzolokat – írja a GameSpot.
Azonban a konzolok eladásai nem hozzák magukkal a szoftverek értékesítési számait, a Bloomberg jelentése szerint ugyanis a Sony 213 ezer konzolt adott el Japánban, az ehhez kapcsolódó három legfontosabb játék (Spider-Man: Miles Morales, Demon’s Souls és egy harmadik meg nem nevezett játék) fizikai eladásai csupán 63 ezer értékesítésről adnak tanúbizonyságot.
Összehasonlításképpen: a Switch az első hónapban 525 ezer konzolt adott el, mely majdnem megegyezik a platform három legjobb játékának 509 ezres eladási arányával. Bár a PS5 két verzióban került piacra, így az egyik optikai meghajtóval van ellátva, a másik pedig abszolút digitális, gondolhatnánk, hogy ez okozza a hatalmas differenciát, mégis túl nagy az eladások közötti rés ahhoz, hogy ez a verzió életszerű legyen.
A Sony most kénytelen lesz átgondolni stratégiáját, azonban mindannyian azt reméljük, hogy minél hamarabb újra láthatjuk a boltok polcain a next-gen konzolt.