Jelentősen nőtt a Twitch látogatottsága márciusban
A COVID-19 járvány következtében meghozott intézkedések között mindig első helyen szerepel, hogy arra kérik (egyes helyeken utasítják) az embereket, hogy maradjanak otthon, aminek az adatok szerint a livestreaming platformok örülhetnek a legjobban.
Mindenki máshogy tölti el az otthoni szabadidejét, van aki alkotással, más olvasással vagy esetleg edzéssel, ám az adatok azt mutatják, hogy egy nem elhanyagolható mennyiségű embertömeg a „livestreaming” szolgáltatások felé fordul.
Mióta kitört a koronavírus járvány, a Stream Hatch és Streamlabds nevű platformok 23%-os növekedést figyeltek meg saját nézői adataikban február és március hónapra vonatkozóan. Más ilyen platformokon is megfigyelhető ez a növekedés, a Microsoft Mixer felületén 15.9%-os, a YouTube különböző játék-streamein 10.7%-os, míg a Facebook Gamingen 3.8%-os ugrást lehet tapasztalni.
A leghíresebb ilyen platformra, a Twitchre körülbelül 17%-al nőtt meg a kereslet, az új csatornák száma pedig kiugró mértékben, 33%-kal növekedett az előző negyedévhez képest. 2019 nem volt épp a Twitch legjobb éve, mivel látszódott egy csökkenő trend a nézőszámban, ám most a COVID-19 idejére rekord mennyiségű, 121 millió órányi anyagot tekintettek meg a nézők. A Twitch esetében nem csak arról van szó, hogy a meglévő közvetítőkre nagyobb lett az igény, hanem arról is, hogy jelentősen nőtt a létrehozott csatornák a száma.
A Twitch számait azonban nem érdemes úgy értékelni, hogy azért múlja felül versenytársait, mert azok épp küszködnek. A Facebook Gaming a legnagyobb növekedést könyvelheti el évek óta, míg a Mixer a második legnézettebb platform az interneten.
Azonban nem érdemes elvitatni, hogy a Twitch az egyik legnagyobb nyertese a helyzetnek, a kérdés már csak az, hogy a számok miként alakulnak, ha az élet visszatér a rendes kerékvágásba, és nem kényszerülnek otthoni karanténba az emberek.