Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
363,58 Ft
Euró
389,22 Ft
Font
455,10 Ft
Bitcoin
57,763 $

„Instagram-pozitív”: Dubai Creek Footbridge, avagy híd a világ legmagasabb épülete mellett

Az IJP Architects és az AKT II nevű épületmérnöki cégek összeálltak a legújabb őrületes dubaji turista-látványosság megvalósítására, ami a Dubai Creek Footbridge nevet viseli. A minap mutatták be első terveiket a kétemeletes hídról, ami közvetlenül a Santiago Calatrava által tervezett Dubai Creek Tower mellett helyezkedne el.

Cool

Szabó Kata

Szerkesztő
TÉMÁK

A híd a 145 méter hosszúságú mesterséges csatorna, a Dubai Creek Harbour felett futna át, és egy olyan acélhálóból állna, amely a hagyományos iszlám mintákat rajzolná ki az Emirátusok utcáira. A projekt a mai világunkhoz igazodva egy olyan átjáró lenne, ahonnan „Instagram-pozitív” módon lehetne rálátni a világ legmagasabb épületére. A tervezés során a cél az volt, hogy olyan karcsú és feltűnésmentes legyen, amennyire lehet, hogy kiegészítse a Dubai Creek Tower körüli látványvilágot, mintsem elterelje róla a figyelmet.

George Legendre és Tim Fu, az IJP Architects képviseletében elárulta a deezen.com nevű portálnak, hogy: „A Santiago Calatrava-féle Dubai Creek Tower önmagában egy igazodási pont Dubajon belül, ezért nem kellett neki versenytársat csinálni.” Soron kívül Mire számíthatunk az idei strandszezonban? Íme a leghasznosabb információk

A tervezésről hozzátették: „A könnyed ívű, rácsos tervezéssel a legegyszerűbb koncepciót akartuk felkínálni, hogy lehetőség szerint lenyűgözzük a dubajiakat. Az egész hidat aköré az ötlet köré terveztük, hogy fokozatosan a látogatók elé táruljon a torony látványa, és a híd csúcspontjáról tökéletes fotót lehessen készíteni az épületről – úgymond „Instagram-pozitív” képet.”

Amint elkészül, a kétemeletes híd egyrészt lenyűgöző látványt fog nyújtani a látogatói számára az egész városról, másrészt tökéletes helyszíne lesz annak, hogy megcsodáljuk az egekig felérő épületet. Az alsó szint tervezése során arra törekedtek, hogy egyfajta rejteket nyújtson a gyalogosoknak a tűző nap elől, míg a felső szint főleg golf kocsik és biciklisek útjaként szolgálna.

A híd nagy teherbírású acélszerkezete „rácsos boltív” struktúrát fog követni, mely egy olyan építészeti megoldás, amelynél a horizontális erőket már magánál a boltívnél belekalkulálják, aminek célja, hogy minimalizálják a struktúra méretét amennyire lehet, és emellett megtartsák a híd karcsú formáját.

Az AKT II nevében Paul Hunter a megoldáshoz annyit fűzött hozzá, hogy: „Ahhoz, hogy elérjük a karcsúságot, nem használhattuk az ilyenkor szokványos lágyacélt, ezért az egész koncepciónkat a nagy teherbírású acélból kiindulva és ahhoz igazodva dolgoztuk ki. Ezzel a megoldással drámaian csökkenteni tudtuk a szerkezet súlyát, és lehetőséget adott egy sokkal hatékonyabb tervezésre, miközben lecsökkentette a méretet, hogy olyan karcsú legyen, amennyire csak lehet”.

A szerkezet egyes elemei olyan, az iszlám építészetben hagyományosnak számító mintákat fognak követni, amelyek Legendre és Fu szerint tökéletesen passzolnak a dubaji modernitáshoz és hagyományokhoz, és „kifejezi a folytatólagosságot a kulturális múlt és a modern jelen között”.

Az IJP Architects és az AKT II közös terve egy dubaji ingatlanokkal foglalkozó vállalat, az Emaar által meghirdetett pályázaton lett nyertes, hogy kiegészítsék a spanyol építész által tervezett Dubai Creek Tower környékét, ami, ha elkészül, meghaladja a 828 méter magasságú Burj Khalifát.

Medgyessy Péter: ez nem ugyanaz az Európai Unió

Ugyanakkor szerinte Magyarországnak a jövőben is az Európai Unióban van a helye.

Mire számíthatunk az idei strandszezonban? Íme a leghasznosabb információk

Jó néhány kültéri medencét már kinyitottak húsvétra, a következő nagyobb medencebeüzemelési hullám azonban a pünkösdi hosszú hétvégén lesz, míg máshol csak június végén lesz nyitás.