Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Megéri megnézni ezt az új sci-fit? A válasz egyre egyértelműbb

Megéri megnézni ezt az új sci-fit? A válasz egyre egyértelműbb

Megéri megnézni ezt az új sci-fit? A válasz egyre egyértelműbb
Northfoto

Bár a mozikban nem sikerült áttörést elérnie, Edgar Wright futurisztikus Stephen King-adaptációja, A menekülő ember most bizonyítja, hogy mégis van benne tartalék.

Mint arról a Collider is beszámolt, a a film a héten bekerült az Apple TV amerikai kölcsönzési toplistájának TOP-15 helyezettje közé, és a FlixPatrol adatai alapján #1-ként debütált a platformon, megelőzve olyan friss címeket, mint a Szemfényvesztők 3 vagy a Sisu – A bosszú útja.

A cikk a videó után folytatódik

Ez a váratlan digitális siker különösen figyelemre méltó annak fényében, hogy a film a mozikban kifejezetten gyengén teljesített. A Collider szerint a látványos premier, a komoly marketingkampány és a sztárszereposztás ellenére A menekülő ember alig tudott többet hozni, mint Francis Lawrence hasonló időben bemutatott King-adaptációja, A hosszú menetelés. A különbség azonban óriási volt: A menekülő ember gyártási költsége közel 100 millió dollárral több volt, így a film egyértelműen box office bukásnak számított.

A főszerepben Glen Powell látható, aki egy olyan jövőbeli világban küzd a túlélésért, ahol a halálos kimenetelű versenyeket élőben közvetítik, és a rendszer a lázadást is árucikké alakítja. A filmben olyan színészek tűnnek fel Powell mellett, mint Josh Brolin, William H. Macy, Colman Domingo, Lee Pace, Jayme Lawson és Katy O’Brian, akik mind Wright hiper-stilizált disztópiájának különböző hatalmi szereplőit vagy áldozatait formálják meg.

Megéri megnézni a The Running Man-t? A kritikusok szerint igen

A Collider kritikusa, Aidan Kelley szerint a film Edgar Wright egyik legmerészebb munkája: „A menekülő ember Wright egyik leginkább politikailag átitatott és kihívást jelentő filmje, és az időzítése valóban tökéletes. A Cornetto-trilógia, a Scott Pilgrim a világ ellen, a Baby Driver és más filmek után Edgar Wright messze az egyik legjobb akciórendező, ami óhatatlanul nagy nyomást helyez minden új munkájára.”

„A menekülő ember talán nem olyan kifinomult, mint a filmográfiájának csúcsai, de mégis ambiciózus, aktuális és könyörtelenül szórakoztató alkotás, amelyet a lehető legnagyobb vásznon érdemes látni. Wright filmjei minden újranézésre egyre jobbak, és A menekülő ember is több elismerést fog kapni, ahogy a nézők újra és újra visszatérnek hozzá.”

A film rajongói között azonban nemcsak kritikusok vannak. A Collider kiemeli, hogy Tom Cruise is nyilvánosan dicsérte a filmet, miután Glen Powell társaságában megnézte egy vetítésen. „Egy újabb nagyszerű este a barátaimmal a moziban! Szuperek voltatok, gratulálok! Nevettem, izgultam, és túl sok popcornt ettem.”

Digitális reneszánsz egy bukott sci-fi számára

A film példája jól mutatja, hogy a streamingplatformok képesek második esélyt adni olyan filmeknek, amik a mozikban nem találták meg közönségüket. A digitális toplistákon tapasztalt gyors előretörés arra utal, hogy a nézők otthoni környezetben sokkal nyitottabbak Wright politikai töltetű, látványos disztópiájára, mint a zsúfolt moziteremben.

A film így lassan, de biztosan kultstátusz felé halad – és talán még a kezdeti csalódást is képes lesz feledtetni.