Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Ezt a sci-fit nézik most a legtöbben, döbbenetes számokat produkál

Ezt a sci-fit nézik most a legtöbben, döbbenetes számokat produkál

Ezt a sci-fit nézik most a legtöbben, döbbenetes számokat produkál
Shutterstock/Illusztráció

James Cameron harmadik Pandora‑utazása, az Avatar: Tűz és hamu mindössze egy hét alatt átlépte a 450 millió dolláros globális bevételt, ezzel magabiztosan fordul rá a karácsonyi moziszezonra, ami hagyományosan az év egyik legerősebb időszaka a jegyeladásokban.

A Variety beszámolója szerint a film eddig 119 millió dollárt hozott Észak‑Amerikában, míg a nemzetközi piacokon 331 millió dollárnál jár. A keddi napon a film 16,5 millió dollárt gyűjtött Észak‑Amerikában, és további 34,3 millió dollárt a nemzetközi piacokon. Ezek a hétközi számok „stabil tartást” mutatnak a nyitóhétvégéhez képest, ami kifejezetten jó előjel a karácsonyi időszakra.

A cikk a videó után folytatódik

A stúdió várakozásai szerint az Avatar: Tűz és hamu a négynapos ünnepi hétvégén 75-80 millió dollár közötti bevételt érhet el, ami elegendő lenne ahhoz, hogy megtartsa az első helyet Észak‑Amerikában – még úgy is, hogy három új film is érkezik a mozikba: az A24 Timothée Chalamet főszereplésével készült sportdráma‑vígjátéka, a Marty Supreme, a Focus Features zenés drámája, a Song Sung Blue, valamint a Sony katasztrófavígjátéka, az Anaconda. Ezek a filmek azonban csak december 24‑én nyitnak, így bevételi adataikra csütörtökig várni kell.

A karácsonyi moziszezon másik nagy nyertese továbbra is a Disney animációs szuperprodukciója, a Zootopia 2, amely már 1,3 milliárd dollárnál tart világszinten, ebből elképesztő 993 millió dollár érkezett a nemzetközi piacokról. A folytatás messze túlszárnyalta a 2016‑os eredeti film bevételeit, és hamarosan mindössze a második animációs film lesz – az Agymanók 2 után –, ami 1 milliárd dollár fölé jut kizárólag a nemzetközi jegyeladásokból.

A Disney számára a karácsony előtti időszak különleges mérföldkövet is hozott: a stúdió átlépte a 6 milliárd dolláros éves globális bevételt, amiből 2,3 milliárd dollár származik az amerikai piacról, 3,65 milliárd dollár pedig a nemzetközi jegyeladásokból. Ez az első alkalom a COVID óta, és mindössze az ötödik alkalom a stúdió történetében, hogy elérte ezt a számot.