Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Hiába a gyenge kritikai pontszám, letarolja a Netflixet az új sci-fi katasztrófafilm

Hiába a gyenge kritikai pontszám, letarolja a Netflixet az új sci-fi katasztrófafilm

Hiába a gyenge kritikai pontszám, letarolja a Netflixet az új sci-fi katasztrófafilm
Shutterstock/Illusztráció

Annak ellenére, hogy mindössze 60 százalékos értékelést kapott a Rotten Tomatoes kritikusaitól, A nagy árvíz című dél-koreai sci-fi apokaliptikus film mindössze három nappal a premierje után a Netflix globális toplistájának élére állt, ezzel megelőzve több, jóval nagyobb ismertségnek örvendő produkciót is.

A Byung-woo Kim rendezésében készült alkotás egy világméretű árvíz történetét meséli el, ami fokozatosan elnyeli egy lakóépületet, miközben egy nő kétségbeesett küzdelmet folytat gyermeke megmentéséért. A film főbb szerepeiben Kim Da-mi, Park Hae-soo, Lee Dong-chan és Kwon Eun-sung látható.

A cikk a videó után folytatódik

A Netflix nézettségi rangsorában A nagy árvíz olyan címeket utasított maga mögé, mint a Jake Paul vs. Anthony Joshua (2025), a Grincs (2018), a Tőrbe ejtve – Ébredj fel, halott ember (2025) vagy éppen a Croodék: Egy új kor (2020), ami egyértelműen jelzi, hogy a kritikai visszajelzések és a közönség érdeklődése nem mindig jár kéz a kézben.

A Rotten Tomatoes adatai alapján a film közönségpontszáma – a Popcornmeter – mindössze 43 százalékon áll, ami még a kritikusok értékelésénél is alacsonyabb. Ezzel szemben a Tőrbe ejtve – Ébredj fel, halott ember jóval kedvezőbb fogadtatásban részesült: a Rian Johnson által jegyzett krimi 92 százalékos kritikai és 94 százalékos közönségértékelést ért el, ami jól mutatja, hogy az értékelési mutatók korlátozottan alkalmasak a valós nézettségi siker előrejelzésére.

A nagy árvíz kritikái jellemzően az első felvonást emelik ki, ahol az árvíz pusztítása és az emberiség túlélésért folytatott küzdelme különösen erős atmoszférát teremt. A későbbi részek, amelyek mélyebb karakterábrázolást és hangsúlyosabb sci-fi elemeket vezetnek be, már megosztották a nézőket és a szakmát.

A film sikere ugyanakkor illeszkedik abba a trendbe, amely szerint a dél-koreai tartalmak továbbra is kiemelkedően teljesítenek a Netflixen. A legnagyobb példa erre továbbra is a Squid Game, amely idén nyáron futott be a záróévadával, de az elmúlt években olyan filmek is jelentős nézettséget produkáltak, mint a Mantis (2025), a Ballerina (2023), a Kill Boksoon (2023), a Peninsula (2020) vagy az #Alive (2020).

Nemzetközi szinten vizsgálva a platform kínálatát, A nagy árvíz olyan nem angol nyelvű sikerek sorába illeszkedik, mint az Cápák a Szajnában (2024), a Sehol (2023), a Brick (2025) vagy a Hatáskörön kívül (2025), amik mind bizonyították, hogy a magas koncepciójú, idegen nyelvű filmek a kritikák minőségétől függetlenül is képesek széles közönséget megszólítani.

Ugyanakkor még korai lenne messzemenő következtetéseket levonni: egy friss premier gyors listavezetése nem számít rendkívüli jelenségnek a Netflixen. A film hosszú távú sikerének igazi mércéje az lesz, képes-e megtartani helyét a TOP-10-ben a következő hetekben is.

Az is nyitott kérdés, hogy készülhet-e folytatás, ám amennyiben A nagy árvíz december végéig és januárban is domináns marad, a Netflix akár zöld utat is adhat egy második résznek – ahogyan korábban az Cápák a Szajnában esetében is történt.