Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Milliókat érintő közlemény érkezett szombaton – minden fontos információ egy helyen az ügyintézésekről

Milliókat érintő közlemény érkezett szombaton – minden fontos információ egy helyen az ügyintézésekről

Milliókat érintő közlemény érkezett szombaton – minden fontos információ egy helyen az ügyintézésekről
Facebook/Budapest Főváros Kormányhivatala

Az ünnepi időszak közeledtével idén is változik a hivatali ügyintézés rendje.

A Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium szombaton közölte az MTI‑vel, hogy december 24. és január 5. között korlátozottan lesznek elérhetők a kormányablakok és a kormányhivatalok. A döntés az év végi igazgatási szünethez, valamint a munkanap‑áthelyezésekhez kapcsolódik, ezért a hivatalok azt kérik az ügyfelektől, hogy a sürgős ügyeket még az ünnepek előtt intézzék el.

A cikk a videó után folytatódik

A minisztérium közleménye szerint „korlátozott lesz az ügyintézés a kormányablakokban és a kormányhivatalokban december 24‑től január 5‑ig”, ugyanakkor a két ünnep közötti munkanapokon – december 29. és 31. között – országszerte 22 kijelölt kormányablak, valamint a Központi Kormányablak fogadja az ügyfeleket 8 és 12 óra között. A hivatalok hangsúlyozzák: „december 23‑ig mindenki intézze el hivatali ügyeit, mert az év végi igazgatási szünet és a munkanap‑áthelyezések miatt a kormányablakok csak január 5‑én nyitnak ki.”

A két ünnep közötti napokon vármegyénként egy, Budapesten pedig négy kormányablak lesz nyitva, ahol kizárólag a legfontosabb személyes okmányokkal kapcsolatos ügyeket lehet intézni. A közlemény szerint ezek között szerepel a személyi igazolvány, az útlevél, a jogosítvány, a lakcímkártya, a TAJ‑kártya, az Európai Egészségbiztosítási Kártya, valamint a DÁP‑ és NEK‑regisztráció. A részletes lista a kormányhivatalok hivatalos weboldalán érhető el.

A leállás a földhivatalokat és az egészségbiztosítási ügyfélszolgálatokat is érinti, ami különösen fontos lehet azok számára, akik az Otthon Start Fix 3%-os lakáshitelhez szükséges dokumentumokat szeretnék beszerezni. A minisztérium kiemeli, hogy a TB‑jogviszony‑igazolás iránti kérelmeket érdemes online benyújtani, mivel „az elektronikus igénylés a hivatali szünet alatt is még a leadás napján megérkezik az igénylő elektronikus tárhelyére, ha minden adatot hiánytalanul adott meg.”

A földhivatalok elsőként január 7‑én nyitnak ki, és a szünet alatt beérkező kérelmek feldolgozását január 5‑től kezdik meg. A széljegyzést is ettől a naptól végzik, ezért a minisztérium azt javasolja, hogy a kérelmeket lehetőség szerint még december 23. előtt nyújtsák be.

A kormányhivatalok és járási hivatalok a halaszthatatlan hatósági feladatokat az igazgatási szünet alatt is ellátják, ugyanakkor a közlemény hangsúlyozza: „a folyamatban lévő eljárások határidejébe az igazgatási szünet időszaka nem számít bele.” Ez azt jelenti, hogy az ügyintézési határidők automatikusan meghosszabbodnak.

Liner/MTI