Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Csak úgy hasít az HBO Maxon Dwayne Johnson moziban megbukott filmje

Csak úgy hasít az HBO Maxon Dwayne Johnson moziban megbukott filmje

Csak úgy hasít az HBO Maxon Dwayne Johnson moziban megbukott filmje
Northfoto

Egy évvel a bemutatója után új életre kelt Dwayne Johnson egyik legkaotikusabb pályafutási projektje.

A Red One (A hullahó-akció) című akció‑fantasy karácsonyi kalandfilm, ami a mozikban csalódást okozott, most a Prime Video kínálatában a 3. legnézettebb film lett. Sőt, az HBO Maxon is ott van a legjobbak között a hazai toplistán. A produkció, amit a kulisszák mögötti feszültségek, költségvetési viták és a stúdió elvárásaitól messze elmaradó jegypénztári teljesítmény kísért, a streaming világában végül megtalálta közönségét.

A cikk a videó után folytatódik

A filmet Jake Kasdan rendezte, és „világot átszelő karácsonyi eposzként” hirdették, amelyben fantasy lények, nagyszabású mitológia és a Johnson-Chris Evans páros ígért látványos szórakozást. A 2024‑es premier előtt azonban folyamatosan érkeztek hírek a késésekről, az átírásokról és az alkotói nézeteltérésekről.

A mozikban a film végül nem tudott következetes hangnemet találni, „valahol a karácsonyi vígjáték, az akcióspektákulum és a családi kaland között” rekedt, így a kritikusok megosztottak, a közönség pedig visszafogott volt.

Streaming, mint második esély

A film azonban a streaming világában új értelmezést kapott. A közönség otthon, jegyvásárlási kényszer nélkül más szemmel nézhette, és így „ami a mozikban túlzsúfoltnak vagy egyenetlennek tűnt, könnyebben élvezhetővé vált, mint egy nyíltan bizarr karácsonyi blockbuster”. A nézők így már nem egy hagyományos karácsonyi klasszikust vártak, hanem átadták magukat a látványos díszleteknek, a szokatlan mitológiának és a szándékosan túlzó alakításoknak.

A Prime Video számára a film sztárereje is kulcsfontosságú volt: Johnson és Evans a platform két legismertebb arca, ráadásul a karácsonyi tartalmak hagyományosan erős teljesítményt nyújtanak az ünnepi időszakban. Amint a Red One lendületet kapott, a szájhagyomány megtette a hatását. A közönség „kaotikus báját” kezdte értékelni, és a film, amelyet sokan kihagytak a premier idején, december egyik legtöbbet streamelt alkotásává vált.