Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Itt az HBO Max nagy és innovatív fejlesztése, ami új szintre helyezi a streaming élményt

Itt az HBO Max nagy és innovatív fejlesztése, ami új szintre helyezi a streaming élményt

Itt az HBO Max nagy és innovatív fejlesztése, ami új szintre helyezi a streaming élményt
Shutterstock/Illusztráció

A Netflix mellett az HBO Max is igyekszik még néző barátabbá tenni a platformját.

Az HBO Max bejelentette, új, felhasználói visszajelzéseken alapuló értékelési rendszert vezet be, ami lehetővé teszi az előfizetők számára, hogy közvetlenül jelezzék, mely tartalmakat kedvelik, és melyeket nem. A Warner Bros. Discovery közleménye szerint az új funkció célja, hogy a nézői preferenciák alapján még pontosabb, személyre szabott ajánlásokat kínáljon a platform.

A cikk a videó után folytatódik

A Variety szerint az új rendszer „nem új keletű koncepció”, hiszen „a Netflix már 2001-ben bevezette az ötpontos értékelési skálát DVD-kölcsönző szolgáltatásához, majd 2017-ben áttért a pozitív/negatív visszajelzésekre épülő gombokra.” A Netflix 2022-ben tovább finomította a rendszert, amikor bevezette a „két felfelé mutató hüvelykujj” opciót, amellyel a felhasználók jelezhetik, ha egy tartalmat különösen kedvelnek.

Az HBO Max most ehhez hasonló modellt alkalmaz: a nézők három gomb közül választhatnak – „Szeretem”, „Tetszik” és „Nem nekem való”. Ezek a visszajelzések megjelennek a tartalmak adatlapján, valamint a lejátszóban, amikor egy film vagy sorozat véget ér. A Warner Bros. Discovery szerint „a ‘Nem nekem való’ jelöléssel ellátott tartalmak háttérbe szorulnak az előfizető profilján belül, míg a ‘Szeretem’ címkével ellátottak alapján egy új ‘Mert szeretted’ ajánlási sáv jelenik meg.”

A funkció egyelőre „kiválasztott eszközökön” érhető el, beleértve a webes felületet, az okostévés alkalmazásokat és a mobilplatformokat. A cél az, hogy a felhasználók aktívabban részt vegyenek a tartalomajánlási folyamatban, és az algoritmusok ne csak passzív nézési adatokra, hanem konkrét visszajelzésekre is építhessenek.

Az új értékelési rendszer bevezetése egy időben történik az HBO Max előfizetési díjának emelésével: a Warner Bros. Discovery keddi bejelentése szerint „minden csomag esetében 1-2 dolláros havi áremelés lép életbe.” A vállalat szerint a fejlesztések célja, hogy a platform versenyképes maradjon a streaming piacon, és a felhasználói élmény tovább javuljon.

Az HBO Max lépése jól illeszkedik abba a trendbe, amelyben a streaming szolgáltatók egyre inkább a nézői visszajelzésekre építik tartalomstratégiájukat. A Netflix és a YouTube korábbi modelljei után most a Warner Bros. Discovery is felismerte, hogy a közvetlen felhasználói input nemcsak technikai, hanem üzleti szempontból is kulcsfontosságú.