Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Nem engedtek felszállni az iskolabuszra egy 5 éves fiút – vizsgálódik a rendőrség

Nem engedtek felszállni az iskolabuszra egy 5 éves fiút – vizsgálódik a rendőrség

Nem engedtek felszállni az iskolabuszra egy 5 éves fiút – vizsgálódik a rendőrség
Shutterstock/Illusztráció

Komoly felháborodást váltott ki Indiában az az eset, amely során egy 5 éves kisfiút állítólag nem engedtek felszállni az iskolabuszra a buszdíj elmaradása miatt.

A történet a dél-indiai Kerala állam egyik körzetében játszódott le, és a rendőrség megerősítette, hogy a panaszt a gyermek családja még az incidens napján, csütörtökön benyújtotta. Mint arról az NDTV is írt, „Egy 5 éves fiút állítólag nem engedtek felszállni az iskolabuszra néhány nappal ezelőtt a buszdíj elmaradása miatt – közölte a rendőrség szombaton.” A hatóságok azonnal léptek: a Thenjipalam rendőrkapitányságra beidézték mind a családot, mind az iskola képviselőit, hogy tisztázzák a történteket.

A cikk a videó után folytatódik

A rendőrség egyik illetékese elmondta: „A család és az iskola képviselőit behívtuk a Thenjipalam rendőrőrsre, hogy megbeszéljük az ügyet, de a gyermek családja nem tudott megjelenni, mivel máshol tartózkodtak.” A szülők jelezték, szombaton tudnának elmenni a megbeszélésre, ám az iskola hétvégén zárva tartott, így annak képviselői nem voltak elérhetők. A rendőrség ezért mindkét felet hétfőre idézte be.

A történet különösen érzékeny kérdéseket vet fel az oktatási intézmények és a szülők közötti kommunikációról, valamint arról, hogy milyen mértékben lehet egy gyermekre hárítani a szülők pénzügyi nehézségeit. A rendőrség hangsúlyozta, az iskola tagadta a család állításait. „Az iskola képviselői tagadták a gyermek családjának vádjait” – közölte a rendőrség a NDTV-nek.

Az ügy jelenleg is vizsgálat alatt áll, és a hatóságok célja, hogy a hétfői meghallgatás során mindkét fél álláspontját meghallgatva objektív képet kapjanak a történtekről. A helyi közösség részéről is egyre nagyobb figyelem irányul az esetre, mely megmutatja, az oktatási rendszerben milyen fontos szerepe van az empátiának és a gyermekek érdekeinek elsődleges figyelembevételének.