Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Lamine Yamal már nem osztogat csak úgy aláírásokat – kiderült, mi ennek az oka

Lamine Yamal már nem osztogat csak úgy aláírásokat – kiderült, mi ennek az oka

Lamine Yamal már nem osztogat csak úgy aláírásokat – kiderült, mi ennek az oka
Shutterstock

Lamine Yamal, a Barcelona 18 éves szupersztárja ideiglenesen leállt az autogramok osztogatásával, ám a döntés mögött nem arrogancia, hanem egy tudatos kereskedelmi stratégia áll.

Yamal menedzsmentje arra kérte a játékost, hogy egyelőre ne írjon alá a szurkolóknak, mivel hamarosan véglegesítenek egy megállapodást egy olyan céggel, amely sportereklyék – például dedikált mezek és cipők – értékesítésére szakosodott – írja a Barca Universal a Mundo Deportivo értesüléseire hivatkozva. „A döntés nem arroganciából fakad, hanem egy nagyobb terv része.”

A cikk a videó után folytatódik

Yamal villámgyors felemelkedése a Barcelonában és a nemzetközi futballban már most világsztárrá emelte. „Mindössze 18 évesen Yamal már globális szupersztárként van kezelve.” Ez a státusz számos szponzori és reklámszerződést hozott számára, amik közül az egyik éppen az aláírásainak kereskedelmi értékesítésére vonatkozik.

Fontos hangsúlyozni, a fiatal szélső továbbra is közvetlen és barátságos a szurkolókkal, szívesen készít közös fényképeket, de az autogramok jelenleg nem elérhetők. A források szerint a Barcelona maga is gyakran igényel játékos-aláírásokat különböző kötelezettségekhez, ezért tárgyalások folynak arról, hogy egy korlátozott mennyiségű aláírást a klub rendelkezésére bocsássanak.

Már most világszintű márka

A döntés mögött egyszerű piaci logika áll: „Minél kevesebb tárgyat ír alá, annál nagyobb lesz azok értéke.” A tervek szerint a jövőben bárki, aki valódi Yamal-aláírást szeretne, csak az erre kijelölt hivatalos platformon keresztül vásárolhatja meg.

Yamal neve már most a világ legnagyobb márkáival fonódik össze. „Partnerségei vannak az Adidasszal, a Beats-szel, a Powerade-del, az Oppóval, a Konamival és a Nesquikkel, miközben az UNICEF nagyköveteként is tevékenykedik.” Ez a lista jól mutatja, hogy a fiatal játékos nemcsak futballtehetség, hanem egyre inkább globális kereskedelmi ikon is.

A klub számára is előnyös, hogy Yamal értéke folyamatosan növekszik, hiszen a játékos globális márkává válása közvetve a Barcelona hírnevét és bevételeit is erősíti. A tudatosan felépített stratégia így nemcsak a játékos, hanem a klub számára is hosszú távú haszonnal járhat.