Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

2 éven át több mint 1000 ingyenes ételt szerzett csalással, 8,7 milliós kárt okozott

2 éven át több mint 1000 ingyenes ételt szerzett csalással, 8,7 milliós kárt okozott

2 éven át több mint 1000 ingyenes ételt szerzett csalással, 8,7 milliós kárt okozott
Shutterstock

A rendőrség már le is tartóztatta a csaló férfit.

Egy japán férfi két éven át több mint ezer ingyenes ételt szerzett csalással, mielőtt a rendőrség letartóztatta volna. A 38 éves Takuya Higashimoto a Demae-can ételkiszállító platform visszatérítési rendszerét használta ki, és ezzel több mint 3,7 millió jen (kb. 8,7 millió forint) kárt okozott.

A cikk a videó után folytatódik

A hatóságok közlése szerint Higashimoto 2023 áprilisa óta 1 095 rendelést adott le, miközben minden esetben elérte, hogy a kiszállított étel árát visszatérítsék neki. A férfi módszere egyszerű, de hatékony volt: érintésmentes kiszállítást választott, majd az alkalmazás chatfelületén azt állította, az étel nem érkezett meg. Így sikerült elérnie, hogy a rendszer automatikusan visszautalja a pénzt, miközben ő elfogyasztotta a megrendelt ételeket.

A nyomozás során kiderült, hogy Higashimoto 124 különböző fiókot hozott létre hamis nevekkel és címekkel, valamint előre fizetett mobilkártyákat vásárolt, hogy elkerülje a lebukást. A férfi a rendőrségnek beismerte: „Először csak kipróbáltam ezt a trükköt. Nem tudtam abbahagyni, miután élveztem a csalás jutalmát.” Egyik legutóbbi akciója idén július 30-án történt, amikor fiktív adatokkal regisztrált új fiókot, majd fagylaltot, bentót és csirkesteaket rendelt. Bár az ételt kiszállították, az alkalmazásban azt állította, hogy nem kapta meg, és még aznap visszatérítést kapott 16 000 jen (kb. 37 000 forint) értékben – számolt be a történtekről a South China Morning Post.

A botrány nyomán a Demae-can közölte, szigorítja az ügyfél-azonosítási folyamatokat, és olyan riasztórendszert vezet be, amely képes kiszűrni a gyanús tranzakciókat. A vállalat hangsúlyozta, hogy céljuk a hasonló visszaélések megelőzése. Nem ez az első hasonló eset: Kínában tavaly három ember mindössze 19 jüanból (kb. 1000 forint) élt egy hónapig, miután sorozatosan hamisan állították, hogy nem kapták meg a megrendelt ételeket. Bár ott nem indult büntetőeljárás, a rendőrség figyelmeztette őket.