Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Netflix előfizetők, figyelem – mindenkit érintő változás történt a platformon

Netflix előfizetők, figyelem – mindenkit érintő változás történt a platformon

Netflix előfizetők, figyelem – mindenkit érintő változás történt a platformon
Shutterstock

Szép csendben ismét változtatott a Netflix.

A Netflix 2025-ben eltávolította a „Netflix Original” jelölést a webes felületről, helyette egységesen a nagy piros Netflix-logó jelenik meg a tartalmaknál. A változás egyszerre jelent egyszerűsítést és vitát kiváltó döntést, hiszen sokak szerint ezzel megszűnik egy fontos vizuális kapaszkodó.

A cikk a videó után folytatódik

Az elmúlt években a Netflix könyvtára radikálisan átalakult: míg a kezdeti időszakban a licencelt tartalmak domináltak, addig mára a saját gyártású produkciók aránya meghatározóvá vált. A szolgáltató adatai szerint az Egyesült Államokban több mint 4700 saját gyártású cím került bemutatásra az elmúlt tíz évben, amik a teljes kínálat mintegy 63 százalékát teszik ki – írja a Whats on Netflix

A döntés értelmében a korábbi „N Series”, „N Film” vagy „N Special” jelölések eltűntek, és helyüket a nagy Netflix-logó vette át. A változás célja a vállalat szerint az egyszerűsítés és a modernizálás lehet.„Ez egy szélesebb körű kezdeményezés része lehet, amelynek célja a felület egyszerűsítése és modernizálása. A piros logó egykor az exkluzivitás gyors jelzője volt, de a Netflix könyvtárának fejlődésével csökkent annak szükségessége, hogy kiemeljék, egy cím eredeti-e vagy sem.”

A lépés előnye, hogy a tartalmak borítói önmagukban is érvényesülhetnek, és nem nyomja el őket a piros „N” jelzés. Ugyanakkor sok felhasználó szerint hátrány, hogy megszűnik egy fontos vizuális iránytű: „Az a piros N betű azonnal segített a nézőknek felismerni, mely címek exkluzívak, és megerősítette a márka identitását a zsúfolt streaming piacon. Enélkül a felhasználóknak nehezebb lenne megkülönböztetni, amik az állandó tartalmak és melyek a hamarosan eltűnő licencelt címek

A vita tehát arról szól, hogy a vizuális egyszerűség vagy a márka egyértelmű jelölése a fontosabb. A Netflix láthatóan arra épít, hogy a márka ereje önmagában is elég erős, így nincs szükség külön címkézésre. Hogy a változtatás végleges lesz-e, egyelőre nem tudni, de az biztos, hogy a streaming piac egyik legismertebb vizuális jelzésétől búcsúztunk.