Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Tömeges taxis ellenőrzéseket tartottak, megvannak az eredmények

Tömeges taxis ellenőrzéseket tartottak, megvannak az eredmények

Tömeges taxis ellenőrzéseket tartottak, megvannak az eredmények
Shutterstock

A hatóságok többek között a taxisokat is ellenőrizték az elmúlt időszakban.

A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) pénteken közölte, a nyári turisztikai szezonban fokozott ellenőrzéseket végeztek vendéglátóhelyeken, szórakozóhelyeken, fesztiválokon és taxiszolgáltatóknál.

A cikk a videó után folytatódik

A hatóság hangsúlyozta: „A folyamatos ellenőrzések hatására a kifogásolt kereskedői gyakorlatok aránya évről-évre csökken.” A kormányhivatalok a kiemelt időszakban 279 vendéglátó egységet vizsgáltak, és minden harmadik esetben jogszabálysértést tártak fel. A leggyakoribb problémák közé tartozott „a mérlegek hitelességének hiánya, valamint az eladási ár vagy egységár feltüntetésének hiánya.” Emellett előfordult, hogy az árjegyzéket nem helyezték el az üzlet bejáratán kívül, a vásárlók könyve nem volt könnyen hozzáférhető, vagy az elektronikus fizetési lehetőséget nem biztosították.

„A hatóság szakmai irányítása alatt álló kormányhivatalok fokozottan ellenőrzik a vendéglátó egységeket, a szórakozóhelyeket, a fesztiválokat és a taxikat egyaránt, a hatósági ellenőrzések kiterjednek az egyes idegenforgalmi szolgáltatásokra vonatkozó előírások betartásának vizsgálatára, valamint a vásárlói magatartást tisztességtelenül befolyásoló kereskedelmi gyakorlatok kiszűrésére.”

A közel 600 ellenőrzés 14 százalékában találtak kifogásolnivalót. A személytaxi-szolgáltatóknál a hiányosságok aránya alacsonyabb volt: „Mindössze 5 százalékuknál találtak problémát, elsősorban a díjak nem megfelelő feltüntetésével összefüggésben.” Ugyanakkor a próbavásárlások során a kifogásolási arány 22 százalékra emelkedett, leggyakrabban a számlaadási kötelezettség elmulasztása, illetve a hatósági árnak nem megfelelő tarifa alkalmazása miatt.

Az NKFH összegzésében hangsúlyozta: „Az elmúlt évek tapasztalatai alapján a hatósági ellenőrzéseknek köszönhetően a kifogásolási arányok folyamatosan csökkentek.” A hatóság és a kormányhivatalok a jövőben is rendszeresen végeznek ellenőrzéseket a fogyasztói jogok érvényesítése érdekében, nemcsak a kiemelt turisztikai időszakban.

Liner/MTI