Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Egy fiatal édesanya drámái helyzete újszülött gyermekével a világhírű kávézóban

Egy fiatal édesanya drámái helyzete újszülött gyermekével a világhírű kávézóban

Egy fiatal édesanya drámái helyzete újszülött gyermekével a világhírű kávézóban
Shutterstock/Illusztráció

Egy édesanya élesen bírálta a Costa Coffee-t, miután egy súlyos allergénkezelési hiba következtében kis híján életveszélybe került újszülött fia.

A 31 éves Rozanne Richardson, Andoverben élő nő elmondása szerint a kávézólánc egyik üzletében tehéntejet tettek a kókusztejjel kért lattéjába, noha férje egyértelműen jelezte a rendeléskor, hogy felesége szoptat, és a baba súlyos tejallergiában szenved.

A cikk a videó után folytatódik

A Metro beszámolója szerint Richardson így idézte fel a történteket: „Az érzelmek elöntöttek. Mi lett volna, ha nem érzem meg azonnal a különbséget a tej ízében, és a New Forestben megetetem az újszülöttemet? Mi lett volna, ha egy távoli helyen anafilaxiás sokkot kap az anyatejem miatt egy Costa-hiba következtében? Nem haltak már meg elegen, és nem szenvedtek súlyos reakciót kávézói hibák miatt?”

A család éppen nyaraláson volt a New Forestben, amikor Spencer Richardson egy M27-es autópálya melletti Costa Coffee üzletben rendelte meg a koffeinmentes, kókusztejes lattét. A kávé elfogyasztása után felesége azonnal gyanút fogott, és kiderült: tehéntejet használtak, noha a pénztárnál az alternatív tej került rögzítésre.

2,200 forintos kártérítés

A férj reklamációjára a helyszínen mindössze 5 font (kb, 2,200 forint) készpénzt ajánlottak fel kárpótlásként, amit az édesanya „nevetségesnek” nevezett. „A válasznak annak kellett volna lennie, hogy allergénszegést rögzítenek, és képzést tartanak, hogy a jövőben elkerüljék az ilyen eseteket. Hogy merik azt gondolni, hogy 5 font elég egy újszülött életének vagy egy allergénszegésnek a helyettesítésére?” – fogalmazott.

Richardson elmondta, az eset óta minden kávérendelésnél fokozottan figyelnie kell, nehogy tejtartalmú ital kerüljön elé, mivel az újszülöttnél ez súlyos allergiás reakciót váltana ki. „Kávézóba menni elvileg egy pihentető dolog, manapság viszont idegőrlő, mert a tény az, hogy ennek óriási következményei lehetnek” – tette hozzá.

A Costa belső vizsgálata megerősítette: „tehéntej került a koffeinmentes lattéba, noha az alternatív tej a pénztárnál rögzítésre került”. A cég később telefonon 500 fontot ajánlott fel „jóindulatú gesztusként”, de Richardson ezt is visszautasította.

A Costa Coffee reakciója

A Costa Coffee szóvivője az esettel kapcsolatban így nyilatkozott: „Elismerjük, hogy ezúttal, egyik franchise partnerünk üzletében, a szolgáltatásunk nem érte el a magas színvonalat, amelyet saját magunk számára állítunk, és értékeljük a kellemetlenséget, amit ez okozott” – fogalmazott a vállalat szóvivője. „Komolyan vesszük az allergénkezelést, és tisztában vagyunk vele, mennyire fontos ez ügyfeleink, csapatunk és a közösségek számára, amelyeket kiszolgálunk. Minden munkatársunk kötelező képzésen vesz részt, és világos folyamataink vannak, amelyek segítik őket a vásárlók kiszolgálásában. Megerősítettük ezeket az eljárásokat minden üzletünkben, beleértve a franchise partnereink helyszíneit is, hogy csökkentsük annak kockázatát, hogy ez újra megtörténjen, és folyamatosan felülvizsgáljuk a megközelítésünket. Közvetlenül felvettük a kapcsolatot az érintett vásárlóval, hogy bocsánatot kérjünk az ügy kezeléséért.”

Az eset rávilágít arra, hogy az allergénkezelés hibái akár életveszélyes következményekkel is járhatnak, különösen olyan érzékeny csoportoknál, mint a súlyos ételallergiával élő csecsemők. Richardson szerint a vendéglátóhelyeknek nemcsak a rendelés pontos teljesítésére kell kiemelt figyelmet fordítaniuk, hanem arra is, hogy az ilyen hibákat azonnal és megfelelően kezeljék, megelőzve a jövőbeni tragédiákat.