Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Ilyen még nem volt – extra védelem a támadók és a terroristák ellen az utasszállító gépeken (videó)

Ilyen még nem volt – extra védelem a támadók és a terroristák ellen az utasszállító gépeken (videó)

Ilyen még nem volt – extra védelem a támadók és a terroristák ellen az utasszállító gépeken (videó)
Shutterstock

A Southwest Airlines történelmi lépést tett, amikor pénteken elindította az első olyan járatát, ami már másodlagos pilótafülke-ajtóval van felszerelve.

Az új biztonsági funkció bevezetése az Egyesült Államok légiközlekedési iparágának egyik fontos mérföldkövét jelenti. A Boeing 737 MAX 8 típusú repülőgépet, amit a Southwest nemrégiben kapott meg, péntek délután indították el Phoenixből Denverbe. A másodlagos barrier bevezetése már régóta napirenden volt, mivel a 2001. szeptember 11-i támadások világosan rávilágítottak a pilótafülkék védelmének szükségességére. Egy extra védelemmel a támadók és a terroristák messze nehezebben tudnának betörni a pilótafülkébe.

A cikk a videó után folytatódik

A biztonság kulcsfontosságú szerepe

A másodlagos pilótafülke ajtók bevezetése – amelyet az FAA (Szövetségi Légügyi Hatóság) 2023-ban szabályozott – kiemelt jelentőségű a repülőgépek biztonságának növelésében. A pilótaegyesületek évek óta hangsúlyozzák, hogy ezek a védelmi intézkedések létfontosságúak a repülőgép-kabinok biztonságának megerősítésében, különösen a 2001-es tragikus események után.

A Southwest Airlines számára a másodlagos ajtó bevezetése a biztonság javítására tett erőfeszítések része. Justin Jones, a légitársaság műveleti ügyvezető alelnöke szerint: „Úgy éreztük, hogy képesek vagyunk ezt a megoldást gyorsan bevezetni, és az új repülőgépeken rögtön alkalmazni, amint azok készen állnak a forgalomba állításra.”

A többi légitársaság és az új FAA szabályok

A Boeing és az Airbus, két vezető repülőgépgyártó, már elkezdte a repülőgépek szállítását a másodlagos ajtóval, az FAA 2023-as szabályozása alapján, ami augusztus 28-án lépett hatályba. A légitársaságok számára a határidő 2026 július végéig ad lehetőséget arra, hogy az új repülőgépeken alkalmazzák ezt a védelmi megoldást, bár sok nagy légitársaság jelezte, hogy az engedményeket kihasználva nem kezdik el azonnal az ajtó használatát.

A Southwest Airlines az elsők között döntött úgy, hogy azonnal érvényesíti a szabályozást, miután új repülőgépeket szállítanak. A légitársaság várhatóan még idén 25 Boeing típusú repülőgépet vesz át, melyeken már a másodlagos ajtó is helyet kapott.

Bár az FAA előírásai nem kötelezik a már üzemeltetésben lévő gépek retrofittingjét, a légitársaságok és a gyártók egyaránt egyetértenek abban, hogy a másodlagos ajtók kulcsfontosságúak a repülőgépek biztonságának növelésében. A Southwest Airlines az első lépések után, amiket a jövőben más cégek is követhetnek, példát mutatott a repülési biztonság javításában.