Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Rendkívüli bejelentést tett a BKV a busztüzek után

Rendkívüli bejelentést tett a BKV a busztüzek után

Rendkívüli bejelentést tett a BKV a busztüzek után
BKK

A Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) rendkívüli, teljes körű tűzbiztonsági ellenőrzést rendelt el minden autóbuszán, miután két nap alatt két jármű kigyulladt, egy harmadiknál pedig füstölt a motortér.

Bár az esetek aggodalomra adhatnának okot, a társaság hangsúlyozta: „Eddigi vizsgálataink szerint egyedi és véletlenszerű esetekről van szó, semmilyen műszaki vagy üzemeltetési összefüggés nem állapítható meg.” A BKV minden autóbusza napi és heti műszaki, valamint tűzbiztonsági ellenőrzésen is átesik. A járművek állapotának megőrzése kiemelt fontosságú, különösen a beruházási források csökkenése miatt fokozatosan öregedő flotta esetében. A most elrendelt vizsgálat kiterjed az elektromos és üzemanyagrendszerekre, a motortér állapotára, valamint a tűzoltó berendezések működőképességére is.

A cikk a videó után folytatódik

A három eset három különböző típusú buszt érintett. Augusztus 13-án Budapest belvárosában egy 2015-ben beszerzett, közel félmillió kilométert futott Karsan Atak gyulladt ki. A négy utas és a járművezető sértetlenül, még a lángok terjedése előtt elhagyta a buszt.

Másnap reggel, augusztus 14-én, 7:59-kor a XI. kerületben, az Érdi út – Süveg utca kereszteződésében az 59-es villamospótló egyik, már 24 éves Mercedes-Benz Citarója kapott lángra a motortérben, majd a tűz átterjedt a hátsó részre is. Ez a busz közel 1,5 millió kilométert teljesített, és bár senki nem sérült meg, a jármű jelentős károkat szenvedett.

Ugyanezen a napon 12:10-kor egy másik, szintén 24 éves, több mint 1,3 millió kilométert futott Mercedes Citaro hátsó része kezdett füstölni, de a járművezető azonnal használta a kézi tűzoltót, így tűz nem alakult ki.

A BKV kiemelte, hogy még soha nem sérült meg senki műszaki hiba miatti tűzesetben a társaság autóbuszain. Az utasteret a motortértől elkülönítő kialakítás, valamint az automata tűzoltóberendezések – amelyek ezúttal is működésbe léptek – a biztonságot szolgálják, bár a szerdai tűzesetnél ez nem akadályozta meg a busz teljes kiégését.

A vállalat szakmai tapasztalata szerint egy autóbusz optimális maximális életkora 10 év, ezért a közösségi közlekedés biztonságát és megbízhatóságát leginkább az új járművek folyamatos és ütemezett beszerzése garantálja. A tűzesetekben érintett idős Mercedes Citarókat hónapokon belül új buszok váltják, a flotta fiatalítása pedig a következő években is folytatódik.