Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

A szegedi BYD-gyár építése a tervek szerint halad előre

A szegedi BYD-gyár építése a tervek szerint halad előre

A szegedi BYD-gyár építése a tervek szerint halad előre
Shutterstock

A BYD Hungary szerdán az MTI-nek küldött közleményében megerősítette: a kínai autógyártó hosszú távra tervez Európában, és kiemelten elkötelezett a magyarországi beruházás mellett. A társaság tájékoztatása szerint a szegedi gyár…

A BYD Hungary szerdán az MTI-nek küldött közleményében megerősítette: a kínai autógyártó hosszú távra tervez Európában, és kiemelten elkötelezett a magyarországi beruházás mellett. A társaság tájékoztatása szerint a szegedi gyár építése az ütemtervnek megfelelően halad, és a termelés elindítását 2025 végére tervezik. A létesítmény a tervek szerint évi 300 ezer autó gyártására lesz képes, ezzel a BYD Európában, európai piacra gyárt majd járműveket. Emellett kiemelt célként kezelik a helyi beszállítói lánc megerősítését: jelenleg mintegy 150 magyar és európai partner minősítésén dolgoznak – olvasható a vállalat közleményében.

A cikk a videó után folytatódik

Az elmúlt napokban megjelent sajtóhírekre reagálva Joó István, a HIPA vezérigazgatója és egyben a beruházásért felelős kormánybiztos az MTI-nek kedden eljuttatott nyilatkozatában hangsúlyozta: „a BYD kitart Magyarország mellett, és nem változtatta meg a beruházás megvalósításáról és a termelés felfuttatásáról készített terveit”. Joó felidézte: a kínai vállalat 2023 decemberében döntött úgy – 224 tárgyalási fordulót követően -, hogy Szegeden építi fel első európai autógyárát, ahol 2024-ben meg is kezdődtek a munkálatok. A 300 hektáros telephelyen megvalósuló beruházás várhatóan több ezer, magas hozzáadott értékű munkahelyet teremt, miközben a hazai beszállítói szektor is érdemi megrendelésekhez juthat.

A BYD magyarországi jelenlétének további bővítését jelzi, hogy a vállalat európai üzleti központját Hollandiából Budapestre költözteti, ezzel többek között marketingszakemberek, HR-szakértők és adatelemzők számára kínál karrierlehetőséget. A központ legalább kétezer magasan képzett munkavállalót foglalkoztathat. Emellett a májusban bejelentett, két részből álló kutatás-fejlesztési (K+F) programjuk keretében összesen mintegy 250 millió eurót fordítanak innovációra hazai egyetemekkel együttműködésben.

Az egyik projekt, amely 105,1 millió euró értékű, a mesterséges intelligenciára épülő vezetéstechnológia kifejlesztését célozza: a rendszer valós időben gyűjtött adatok alapján teszi lehetővé a járművek önálló tanulását. A másik, nagyobb volumenű – 141 millió eurós – beruházás az elektromos hajtáslánc-technológia továbbfejlesztésére irányul, különös tekintettel a járművek energiahatékonyságának növelésére.

A HIPA közlése szerint a vállalat emellett a 2017 óta működő komáromi gyárát is bővíti, ahol a jövőben nemcsak elektromos buszokat, hanem elektromos meghajtású teherautókat is gyártanak majd. Ez a bővítés 620 új munkahelyet eredményez, miközben új termékcsalád és fejlett technológiai megoldások is megjelennek a Duna-parti üzemben.

A BYD Auto – amia 2003-ban alapított BYD vállalat autóipari leányvállalata – globálisan is meghatározó szereplőnek számít. A vállalat az első olyan autógyártó a világon, amely a zöld átállás jegyében teljesen leállította a fosszilis üzemanyaggal működő járművek gyártását, és kilenc egymást követő évben vezette a tölthető elektromos járművek (NEV) eladási listáját Kínában.

Liner/MTI