Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Mélyrepülésben a Renault, aggasztó számok jelentek meg

Mélyrepülésben a Renault, aggasztó számok jelentek meg

Mélyrepülésben a Renault, aggasztó számok  jelentek meg
Unsplash/Marcel Hoberg

A Renault papírjai a párizsi tőzsdén 15,6%-os mínuszban zárták a napot, ezzel 52 hetes mélypontra estek, és a vállalat a 2020 márciusi piaci összeomlás óta a legrosszabb tőzsdei napját szenvedte el.

A CNBC szerint a vállalat kedd este közzétett gyorsjelentésében jelezte, hogy 2025-re az eddig becsült 7%-os vagy azt meghaladó működési marzs helyett immár csupán körülbelül 6,5%-os operatív nyereségrátával számol. Emellett a szabad cash flow előrejelzését is jelentősen visszavágták: az eddigi mintegy 2 milliárd euró vagy afeletti érték helyett mostantól 1 és 1,5 milliárd euró közötti értékkel kalkulálnak.

A cikk a videó után folytatódik

A pénzügyi figyelmeztetésen túl a Renault közölte: a cég eddigi vezérigazgatója, Luca de Meo – mintegy öt évnyi irányítás után – júniusban váratlanul lemondott, így a vállalat azonnali hatállyal Duncan Mintót, a Renault-csoport eddigi pénzügyi igazgatóját nevezte ki ügyvezetőként.

„Jelenleg a Renault Csoport pénzügyi igazgatójaként tevékenykedő Duncan Minto fogja ellátni a társaság napi operatív irányítását Jean-Dominique Senard társasági elnök mellett, aki a Renault s.a.s., a cég működő egységének elnöki tisztségét tölti be ez idő alatt.”

A Renault július 31-én teszi közzé 2025-ös első féléves pénzügyi jelentését, amire most még nagyobb figyelem irányulhat a befektetői oldalról. A német Deutsche Bank elemzői az események hatására 55 euróról 47 euróra vágták vissza a Renault célárfolyamát, hozzátéve, hogy bár az új marzs-előrejelzés még mindig „erős” a versenytársakhoz képest, „a figyelmeztetés egyértelmű hangulati csapás a részvény szempontjából.”

A JPMorgan elemzői pedig úgy vélik, hogy a frissen átszervezett vezetőség további nehézségek elé néz, mivel az európai kereslet gyenge, a globális kereskedelmi feszültségek elhúzódnak, és az ázsiai – különösen kínai – versenytársak nyomása egyre erősebb.