Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

PC

Vége a YouTube Trending oldalának, új idők jönnek

Vége a YouTube Trending oldalának, új idők jönnek

Vége a YouTube Trending oldalának, új idők jönnek
Shutterstock

A YouTube bejelentette, hogy végleg megszünteti a már tíz éve működő Trending (Népszerű) oldalt, ami hosszú ideig meghatározó szerepet játszott abban, hogy a felhasználók könnyen rátalálhassanak a legnépszerűbb videókra.

A platform döntését az indokolja, hogy a tartalomfogyasztás és -felfedezés jelentősen átalakult az elmúlt évek során, így a hagyományos, egyetlen, átfogó lista már nem felel meg a felhasználók elvárásainak. Az 2015-ben útjára indított Trending oldal kezdetben jól szolgálta a videómegosztó közösséget, mivel egyszerűen összegyűjtötte az aktuális, virális tartalmakat, és ezzel a felhasználók gyorsan áttekinthették, mi zajlik a platformon.

A cikk a videó után folytatódik

Az évek során a funkció a Felfedezés (Explore) fül részeként működött tovább, azonban a YouTube jelentős növekedése és a közösségek sokszínűsége miatt a hagyományos formátum már nem volt fenntartható. A Google tulajdonában álló vállalat azzal indokolta a lépést, hogy „a tartalmakat ma már sokféleképpen hozzák létre, fedezik fel és fogyasztják, egyetlen, mindenre kiterjedő Trending lista helyett inkább kategória-specifikus listákat alakítunk ki, amelyekre hosszú távon is fókuszálni fogunk” – idézi a Neowin.

Az elmúlt öt évben egyértelműen csökkent a Trending oldal látogatottsága, hiszen a felhasználók inkább más felületeken tájékozódnak az éppen népszerű tartalmakról, például a személyre szabott ajánlásokból, keresési javaslatokból, a Shorts rövid videókból, a hozzászólásokból vagy akár a Közösségek részletről.

A személyre szabott tartalomajánlások

Már a Trending oldal bezárása előtt is épültek alternatívák, így a jövőben a YouTube Charts szolgál majd kiemelt helyszínként a különböző kategóriákban, mint például a heti legnézettebb podcastok, a legtrendibb zenei videók vagy a filmelőzetesek. A személyre szabott tartalomajánlások továbbra is elérhetőek maradnak, és a Felfedezés fülön keresztül a felhasználók tovább böngészhetik a nem személyre szabott videókat is.

A YouTube emellett a tartalomkészítők támogatására is fókuszál: a YouTube Stúdióban elérhető Inspiráció fül segítségével a készítők trendeket és tartalomötleteket kaphatnak, míg a Hype funkció – jelenleg béta állapotban – a feltörekvő alkotók és új videóik láthatóságát növeli. Ezenkívül a platform hivatalos közösségi média csatornáin és a Zenei Felfedezés oldalon külön szekcióban is népszerűsíti az új tehetségeket.

A változások hátterében a digitális tartalomfogyasztás dinamikus átalakulása áll, ahol a mikrotrendek és a sokféle rajongói közösség egyre nagyobb szerepet kapnak. Ahogy a YouTube fogalmazott: „mára sokkal változatosabb videók készülnek, többféle közösségben, ahol a mikrotrendek örvendenek nagy népszerűségnek”.