Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Pusztító vihar Magyarországon – már több mint 50 órája küzdenek az MVM szakemberei

Pusztító vihar Magyarországon – már több mint 50 órája küzdenek az MVM szakemberei

Pusztító vihar Magyarországon – már több mint 50 órája küzdenek az MVM szakemberei
Facebook/MVM Csoport

Az MVM Csoport hivatalos közleményben számolt be arról, hogy már több mint 50 órája folyamatosan dolgoznak a hét eleji viharkárok következményeinek felszámolásán.

A közműszolgáltató a Facebook-oldalán hangsúlyozta: az áramszolgáltatás helyreállítása ütemesen halad, és az ellátatlan ügyfelek száma immár 7000 alá csökkent. A közlemény szerint „hétfőn példátlan pusztítást végzett a vihar”, ennek nyomán az MVM hálózati munkatársai megállás nélkül, váltott műszakokban végzik a károk elhárítását. Az elsődleges cél a középfeszültségű hálózaton keletkezett üzemzavarok felszámolása volt – ezeket mára már teljes körűen sikerült is elhárítani.

A cikk a videó után folytatódik

A helyreállítás folyamata jól strukturált szakaszokra oszlik. Első lépésként a középfeszültségű hálózatokat javítják meg, hiszen ezek látják el villamos energiával a legnagyobb területeket. Ezt követik a kisfeszültségű hálózatokon jelentkező, úgynevezett csoportos hibák javítása, majd legvégül az egyedi, általában csak egy-egy ingatlant érintő meghibásodások elhárítása.

„A hálózat sajátosságából fakadóan számos kisfeszültségű hibahelyet csak a középfeszültségű üzemzavarok elhárítását követően tudnak azonosítani a szakemberek.” Ez azt jelenti, hogy a hibák egy része rejtve marad, amíg a nagyobb, térségi hibák nem kerülnek felszámolásra.

Folyamatos a munka

A cég tájékoztatása szerint a kedden ismert mintegy 900 egyedi kisfeszültségű hiba mellett az elmúlt 24 órában további 2200-at azonosítottak, amiknek közel 75%-át már sikerült helyreállítani. A fennmaradó hibák javítása – ahogyan a közlemény fogalmaz – szerda éjszaka is folytatódik.

A hibabejelentő rendszer is extrém terhelés alatt működik: az MVM call centere több mint 40 ezer beérkező hívást kezelt a vihar óta. A vállalat arra kéri az ügyfeleket, hogy ha korábban már bejelentettek egy hibát, és az rögzítésre került, akkor ne tegyenek ismételt bejelentést. „A villamosenergia-szolgáltatás teljes helyreállítása holnap is folytatódik, az MVM célja, hogy minden érintett ügyfélnél mielőbb újra zavartalanul működjön az áramellátás.”

A rendkívüli erőfeszítések hátterében több száz fős szakmai csapat áll, akik az ország különböző pontjairól érkeztek segítségnyújtásra, hogy mielőbb helyreálljon az energiahálózat működése. A viharkárok kiterjedtsége és az érintett hálózati elemek száma miatt azonban az MVM szerint a teljes javítási folyamat még napokat is igénybe vehet.

Liner/MTI