Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Százakat bocsát el a világhírű cég az AI megjelenése miatt

Százakat bocsát el a világhírű cég az AI megjelenése miatt

Százakat bocsát el a világhírű cég az AI megjelenése miatt
Shutterstock

Folytatódik a trend, miközben egyre többen veszítik el az állásukat a mesterséges intelligencia elterjedése miatt.

A digitális autós navigáció egyik úttörője, a holland székhelyű TomTom bejelentette, hogy a vállalat mintegy 300 munkahelyet szüntet meg világszerte, mely a teljes munkaerő körülbelül 10 százalékát jelenti. A cég szerint az elbocsátások a mesterséges intelligencia (AI) által vezérelt szervezeti átalakulás részeként történnek.

A cikk a videó után folytatódik

A TomTom hétfői közleményében azt írta, újraszervezik a vállalatukat az AI nyomán. „A mesterséges intelligencia alkalmazásával párhuzamosan újraszervezzük vállalatunkat”, és ez „szervezeti változásokat” von maga után. A bejelentés szerint ezek a változások elsősorban „az alkalmazásréteggel, valamint az értékesítési és ügyféltámogatási területeken dolgozó egységeket érintik”, melynek következményeként „300 pozíció megszűnik” – írja a France24.

A cég jelenleg körülbelül 3600 alkalmazottat foglalkoztat globálisan, így a mostani döntés jelentős arányú leépítést jelent a TomTom életében. Az amszterdami székhelyű vállalat az elmúlt évtizedekben jelentős szerepet játszott a digitális térképezés és GPS-technológia fejlődésében, azonban az okostelefonok térhódítása és a beépített járműnavigációk elterjedése miatt mára jelentősen visszaszorult a kereslet a különálló navigációs eszközök iránt.

A bevétel is csökken

A pénzügyi mutatók is a nehézségeket tükrözik, ugyanis a vállalat előrejelzése szerint az értékesítési bevételek az előző évi 574 millió euróról idén 505–565 millió euró közötti sávba csökkenhetnek, ami jelentős differencia.

A cég vezérigazgatója, Harold Goddijn még áprilisban figyelmeztette a befektetőket, hogy „az Egyesült Államok elnöke, Donald Trump által bevezetett vámok nyomán kialakult kereskedelmi feszültségek következtében a rövid távú kilátások kevésbé kiszámíthatók”. Ugyanakkor hozzátette, „továbbra is bízom a hosszú távú fejlődési pályánkban”

A vállalat mostani stratégiai irányváltása arra utal, hogy a TomTom a mesterséges intelligenciára épülő megoldásokban látja a jövőt, és ennek megfelelően igyekszik újrapozicionálni magát a piacon.