Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Új korszak kezdődik a balatoni vasúti közlekedésben, itt vannak a részletek

Új korszak kezdődik a balatoni vasúti közlekedésben, itt vannak a részletek

Új korszak kezdődik a balatoni vasúti közlekedésben, itt vannak a részletek
Facebook/MÁV-Csoport

A MÁV-csoport új, Magyarországon eddig egyedülálló megoldással igyekszik könnyebbé, gyorsabbá és kényelmesebbé tenni a balatoni vonatozást.

Ennek részeként a peronok szektorokra osztásával nemcsak az utascsere gyorsulhat, de a zsúfoltság is csökkenhet, miközben a kerékpárosok is könnyebben szállhatnak fel a vonatokra. A MÁV friss közleménye szerint a nyári szezon kezdetétől kezdődően nyolc dél-balatoni (Balatonvilágos, Szabadisóstó, Szabadifürdő, Balatonföldvár, Balatonlelle, Fonyódliget, Fonyód és Bélatelep), valamint három északi parti állomáson (Balatonkenese, Balatonfűzfő és Alsóörs) tesztjelleggel már be is vezették az új rendszert.

A cikk a videó után folytatódik

A peronok szektorokra osztása nem öncélú megoldás, hanem egy olyan, más közlekedési rendszerekben már jól működő gyakorlat átvétele, amelynek célja, hogy egyszerre több problémára adjon választ. A rendszer részeként mintegy 150 statikus és dinamikus utastájékoztató eszközt helyeztek ki, amelyek pontosan jelzik az utasoknak, hogy melyik vonat, illetve annak melyik kocsija hol fog megállni a peronon.

Reagál a MÁV

A MÁV szakemberei kiemelik, az intézkedés egyik legfőbb célja az utascsere idejének lerövidítése, illetve a menetrendhez való szorosabb igazodás biztosítása. Emellett az újítás jelentősen hozzájárulhat a peronokon várakozók egyenletesebb eloszlásához is, amivel a nyári főszezonra jellemző tömegjelenetek, zsúfoltságok mérséklődhetnek – ez különösen fontos a Balatonhoz utazó tömegek esetében.

A projekt vezetője, Hegyi Zsolt is nagyon izgatott a jövő miatt. „A nagyobb utasszám kiszolgálásához új megoldásokra is szükség van, méghozzá nemcsak a pályán, a járműveken, hanem a ‘földön’, az állomásokon és a peronoknál is. Szektorálási projektünk célja a nemzetközi gyakorlatokat követve az utascsere gyorsítása, a menetrendszerűség javítása, valamint a vonatra várakozók egyenletesebb eloszlásának segítése a zsúfoltság csökkentése érdekében.”

Külön kiemelte a kerékpárosok helyzetének javítását is, ami a Balaton körül utazók körében kiemelkedően fontos szempont. „Emellett kiemelt figyelmet fordítunk a növekvő számú kerékpáros utasok egyszerűbb és biztonságosabb felszállására is.”

A tesztprojekt egyelőre 11 balatoni helyszínen fut, de a MÁV tervei szerint a nyár végére már 44 állomáson alkalmazzák majd ezt a „hatékony terelőmódszert”, ahogy Hegyi fogalmazott. A rendszer működését a cég szakemberei folyamatosan monitorozzák, és az eredmények alapján döntenek majd a további, országos bevezetésről.

Egyértelmű tehát, hogy a MÁV a balatoni nyár forgalmi kihívásaira már nem pusztán sűrűbb járatokkal válaszol, hanem egy komplex, előremutató infrastruktúra-fejlesztéssel is, amely hozzájárulhat a közösségi közlekedés színvonalának emeléséhez, valamint az utasélmény érezhető javításához.