Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Már szervezés alatt a nyári utazás? Fontos, erről se feledkezzünk meg

Már szervezés alatt a nyári utazás? Fontos, erről se feledkezzünk meg

Már szervezés alatt a nyári utazás? Fontos, erről se feledkezzünk meg
Pixabay

A nyári szabadságok tervezésekor fontos, hogy megbízzunk valakit, vegye át esetleges küldeményeinket. De azt se feledjük: ilyenkor a futárok is sűrűbben mennek szabadságra, ami miatt a postai szolgáltatók kisebb létszámmal dolgoznak, így a legjobb időben feladni a csomagokat.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) pénteki közleménye szerint a nyári utazások szervezésekor sokan hajlamosak megfeledkezni arról, hogy mikorra is várható egy-egy interneten megrendelt csomagjuk. Mint arra a szakértők rendre rámutatnak, „vakációnk tervezésekor érdemes felvenni a teendőink listájára annak megszervezését, hogy ki és hogyan vegye át az utazásunk alatt célba érő küldeményeinket”. Abban az esetben, ha fontos csomagot várunk, átütemezhetjük a kézbesítés időpontját például akkorra, amikor már újra otthon leszünk. De kérhetjük a küldemény átirányítását is egy másik átvételi pontra, amely közelebb található a nyaralóhelyünkhöz.

A cikk a videó után folytatódik

Ez utóbbi megoldás csak akkor járható, ha belföldön nyaralunk, ha azonban külföldi utazást tervezünk, meg kell kérnünk valakit, hogy intézkedjen helyettünk – jegyzik meg. Ha csomagautomatába kértük a küldeményt, viszonylag egyszerű a dolgunk, hiszen csak az átvételi kódot kell megadnunk a megbízottunknak. Ha a lakcímünkre várunk kézbesítést, tudnunk kell, hogy a velünk egy háztartásban élő hozzátartozónk minden különösebb bonyodalom nélkül átveheti a nevünkre érkező küldeményt, ahhoz azonban, hogy például a szomszéd vegye át a csomagot, már az előzetes jóváhagyásunk kell. Bárki más csak egy általuk is aláírt meghatalmazás birtokában veheti át a nekünk címzett küldeményt.

Ehhez akár még két tanú aláírása is szükséges lehet, ugyanis a szolgáltatók maguk határozzák meg, hogy milyen meghatalmazást fogadnak el – magyarázzák. Külföldről érkező csomagok esetén a sokszor eleve hosszabb szállítási idővel és a vámkezelés időtartamával is számolni kell, s akár még áfafizetési kötelezettségünk is keletkezhet. Az NMHH szakértői arra figyelmeztettek, hogy nem hagyhatjuk figyelmen kívül ezeket a kérdéseket, mert ha a megválaszolásukkal nem foglalkozunk időben, számíthatunk rá, hogy egyre növekvő problémahalmazzal találjuk magunkat szemben. De mi történik akkor, ha a kézbesítés sikertelen, és a megadott határidőig nem jelentkezünk a levélért/csomagért?

Nos, a szolgáltató visszaküldi azt a feladónak akkor is, ha a megrendelt terméket már előre kifizettük. A jogszabályok azt írják elő, hogy a hivatalos leveleinket kétszer kell megkísérelni kézbesíteni a számunkra, és mindkét kézbesítési kísérlet után még öt munkanapunk van arra, hogy azt az értesítőben megjelölt postán átvegyük. A hatóság közlése szerint egyéb küldeményeknél is szabály, hogy a sikertelen kézbesítésről a szolgáltatónak értesítést kell hagynia a számunkra, és minimum 5 napig biztosítania kell az átvétel lehetőségét. Mint írják, van olyan szolgáltató, amelyik előértesítést küld a kézbesítésről.

Alapfeltétel tehát, hogy helyesen adjuk meg az elérhetőségeinket, hogy a küldemény célba érjen, és a szolgáltató is felvehesse velünk a kapcsolatot. Továbbá közölték azt is, hogy a levelek és a levélként feladott kisebb áruküldemények beférnek a postaládába is, feltéve, ha jól láthatóan rajta van a nevünk. A túl sok boríték akár el is dugíthatja a postaládánkat, ezért ha hosszabb időre utazunk el, gondolnunk kell arra is, hogy legyen, aki időnként kiüríti azt – derül ki az MTI-nek eljuttatott közleményből.


Ebben a cikkben arra is kitértünk, hogy már a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) is vizsgálja a Temu új magyarországi futárcégét, az iMile Hungary-t. Mindez azután történt, hogy panaszáradat öntötte el a közösségi médiát a cég megbízhatatlanságával kapcsolatban. Többen állították, hogy csomagjaik késve, vagy egyáltalán nem érkeztek meg, esetleg olyan körülmények között történt meg a szállítás, ami veszélyezteti a csomag tartalmának minőségét.