A MÁV-nál elindult az új mobilalkalmazás, miközben az InterCity-vonatokon megkezdte munkáját a fedélzeti takarítószemélyzet.
A magyar vasúti közlekedés jelentős mérföldkőhöz érkezett, miután Lázár János építési és közlekedési miniszter a Facebookon bejelentette két fontos fejlesztés bevezetését, amelyek a januárban meghirdetett tízpontos intézkedéscsomag részét képezik.
Az utasok kényelmét szolgáló újítások között szerepel a MÁV+ alkalmazás elindítása, amely egyelőre a vármegye- és országbérletek, valamint a Magyarország24 és Vármegye24 napijegyek megvásárlását teszi lehetővé, miközben egy átmeneti időszakban a régi applikációval párhuzamosan működik. A miniszter szerint az alkalmazás funkcionalitása folyamatosan bővül az év során, fokozatosan átvéve a korábbi MÁV-alkalmazás szerepét.
Az utazási körülmények javítása érdekében április elsejétől fedélzeti takarítószemélyzet dolgozik az InterCity-járatokon, akik menet közben gondoskodnak a mosdók tisztaságáról. A vasúttársaság 1,9 milliárd forintot különített el a 2025-ös évben az InterCity-vonatok folyamatos takarítására.
A szolgáltatások minőségének további javítását célozza a június elejétől életbe lépő késési biztosítás rendszere, amelynek keretében a MÁV ötven százalékos jegyár-visszatérítést biztosít a húsz percet meghaladó késések esetén.
NE HAGYD KI
A januárban meghirdetett átfogó fejlesztési program további elemei között szerepel a vasútállomások és buszpályaudvarok mosdóinak teljes körű felújítása 2026 január elsejéig, ezer új autóbusz beszerzése, a mozdonyflotta korszerűsítése, valamint a nyári klímagarancia bevezetése is.