Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Heteken belül megindul a MÁV átalakulása, íme a pontos határidők

Heteken belül megindul a MÁV átalakulása, íme a pontos határidők

Heteken belül megindul a MÁV átalakulása, íme a pontos határidők
Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt

Több mint 1200 mosdó felújítását, 1000 új autóbusz beszerzését, s 70 darab új mozdony vásárlását tervezi a MÁV.

Az Építési és Közlekedési Minisztérium a Hivatalos Értesítőben több, a MÁV-csoport fejlesztésével kapcsolatos határidőt fogalmazott meg, melyek végrehajtásáért a MÁV tavaly kinevezett vezérigazgatója, Hegyi Zsolt felel. Ennek értelmében június 1-től visszafizetik a menetjegy árának 50%-át, ha a vonat vagy busz legalább 20 percet késik.

A cikk a videó után folytatódik

A havi bérletesek 10%-os kedvezményt kapnak a következő vármegye- vagy országbérletből, ha az adott hónapban legalább 5 alkalommal, alkalmanként legalább 20 percet késett a járatuk. A MÁV-csoport összes pályaudvari mosdóját felújítják az év végéig. A mosdókat ingyenesen használhatják az érvényes jeggyel és bérlettel rendelkezők, de még a MÁV Plusz applikációval rendelkezők is bemehetnek – írják.

Április 1-től az IC-vonatokon állandó takarítószemélyzet tartózkodik majd az utazás teljes időtartama alatt, illetve ezer új autóbuszt terveznek vásárolni, közülük 500 darabot már idén, a fennmaradó 500-at pedig 2026. június 30-ig. 2026. május 31-ig minden második mozdony, az IC-járatok esetében a mozdonyok csaknem 90%-a korszerűsítve lesz – emelik ki.

Ez évben legalább 55, 2026-ban pedig további 15 darab mozdonyt állítanak szolgálatba. Június 15-ig száz vasúti kocsit újítanak fel és helyeznek forgalomba, valamint 285 új vasúti kocsi beszerzése is tervben van. A nyári csúcsszezonban legalább 200 autóbusz áll majd rendelkezésre, amelyek erősítő járatként kísérik – vagy szükség esetén helyettesítik – a legnépszerűbb nyári vonatjáratokat – szemlézte a Hivatalos Értesítőben megjelent részletes információkat az Index.

A nyáron megváltott jegyeken pedig feltüntetik, hogy a jármű rendelkezik-e klímával, és ha az adott viszonylaton nincs klímás vonat, a MÁV-csoport azonos feltételekkel klímás erősítő buszjáratot biztosít. Egyúttal megtudhattuk azt is: április elsején érkezik a közlekedési vállalat új alkalmazása, a MÁV Plusz, amely tartalmaz utastájékoztatási és ügyfélszolgálati funkciókat, késési biztosítási funkciót, továbbá 2026. január 1-től mosdóhasználatot biztosító beléptetési funkciót szintén.


Korábban azt is megírtuk, hogy a balesetek csökkentése érdekében a MÁV átmatricázza a vasútvillamosokat. Mint kiderült, a Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő vasútvillamosokról van szó, a további részletekről itt olvashat. Mindemellett arra is kitértünk, hogy lesújtó és félelmetes számokat közölt a MÁV.