Mark Zuckerberg szerint a vállalatoknak több „férfias energiára” van szükségük
A Meta alapítója manapság nagyon kedveli a „férfias” elfoglaltságokat, ennek nyomán pedig a vállalatokat is arra buzdította, ne akarjanak eltávolodni a „férfias energiáktól”.
Mark Zuckerberg, a Meta alapítója a The Joe Rogan Experience podcast legutóbbi epizódjában arról beszélt, hogy szerinte a vállalatok kultúrájában egyensúlyt kellene teremteni a „férfias” és „nőies” energiák között.
A Bloomberg jelentése szerint kiemelte, a mai céges kultúrák gyakran próbálnak eltávolodni a férfias tulajdonságoktól, mint például az agresszió, hozzátéve, hogy egy kis „férfias energia” hasznos lehetne a vállalatok számára.
Zuckerberg szerint a férfias energiák – például a céltudatosság és az agresszió – előnyösek lehetnek, de úgy érzi, a vállalatok ezt a fajta hozzáállást háttérbe szorítják:
Ugyanakkor hangsúlyozta, a nőies energia, mely empátiát és együttműködést hoz a cégekbe, szintén fontos, és egyensúlyra is van szükség. Zuckerberg elmondta, három nővérrel nőtt fel, s maga is három lány édesapja, ezért elmondása szerint különösen fontos számára, hogy a nők sikeresek legyenek a munkahelyeken.
Úgy véli, a vállalatoknak olyan környezetet kell teremteniük, melyben mindkét nem képviselői ki tudják aknázni tehetségüket. Zuckerberg szereplésére nem sokkal azután került sor, hogy a Meta változtatott néhány fontos irányelvén.
Ahogy arról korábban is beszámoltunk, lazították a Facebook és az Instagram tartalommoderációs szabályait, például a nemi alapú kritikák kezelésében, s leállították a harmadik fél által végzett tényellenőrzést is. Mindemellett csökkentették a belső képzések és toborzási tevékenységek sokszínűségre irányuló részét is.