Lázár János 20 éves motorvonatflottára cserélné a hazai 40 éves flottát
Egy meg nem nevezett EU-s országgal tárgyalt az ügyben, melynek teljes, 20 éves motorvonatflottáját átvennénk, hogy az leváltsa a jelenlegi, 40 éves hazai flottát.
Lázár János szerdán a KözlekedésInfó elnevezésű sajtótájékoztatójának keretében közölte a mozdonyfejlesztések kapcsán, hogy jelenleg Európában három jelentős cég foglalkozik vonatszállítással.
Hozzátette, Kína is figyelemmel kíséri Magyarország vasúti járműállományának állapotát, mely igen jelentős fejlesztésre szorul. Emiatt elmondása szerint a nagy nemzetközi vállalatok versengenek, hogy ajánlatokat tehessenek az ország számára.
A Telex közvetítése szerint a miniszter hangsúlyozta, a vasúti megújulásba a magyar ipart is szeretnék bevonni: példaként említette, hogy a Magyar Vagon cég közreműködik az InterCity kocsik felújításában, hosszú távú céljuk pedig, hogy vagonokat gyártsanak és szervizeljenek.
Lázár János arról is beszélt, hogy tárgyalások folynak egy meg nem nevezett európai uniós országgal, melynek teljes, kevesebb mint 20 éves motorvonatflottáját átvennék. Noha további részleteket nem kívánt közölni, elmondása szerint a projekt lehetőséget adna arra, hogy a jelenlegi, több mint 40 éves motorvonatokat százas nagyságrendben lecseréljék.
A Városliget fejlesztése kapcsán a miniszter megjegyezte, szerinte az emberek elégedettek az eddig megvalósult projektekkel. Ugyanakkor kérdésesnek nevezte, hogy az új Nemzeti Galéria megépítéséhez szükséges források rendelkezésre állnak-e, mivel ez a tétel a 2025-ös költségvetésben nem szerepel.
Lázár végezetül kiemelte, a képzőművészeti kiállítóhelyek fontosak, ezért a galéria megvalósítása elengedhetetlen, de az időzítés és a helyszín még tisztázásra vár.