Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Nem fogadható el egy esetleges ritkítás a HÉV-eknél

Komoly témát szolgáltat jelenleg a HÉV helyzete, ami kapcsán a BKK is reagált.

...svg content...Fotó: A szentendrei (H5-ös) HÉV felszínen kialakított ideiglenes végállomása a Margit híd budai hídfõjének közelében 2024. szeptember 18-án. Az árvíz miatt lezárták a H5-ös HÉV alagúti szakaszát. MTI/Máthé Zoltán
Belföld
Author image

Takács Petra

Szerkesztő

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) álláspontja szerint a HÉV agglomerációs és budapesti közösségi közlekedési kapacitásának, illetve minimális szolgáltatási színvonalának fenntartása nemcsak közlekedéspolitikai kérdés, hanem stratégiai jelentőségű ügy. A témában szakmai és civil partnerek egyeztettek a BKK Mobilitási Témacsoportjának ülésén, amelyről a központ szombaton közleményben tájékoztatta az MTI-t.

A BKK közleményében kiemelik: a Budapestet az agglomerációval összekötő kötöttpályás közlekedés, így a HÉV-vonalak megléte, folyamatos működtetése és azok fejlesztése elengedhetetlen feltétele annak, hogy környezetbarát, kiszámítható és fenntartható utazási szolgáltatásokat használhassanak a fővárosban és a környéken élők. Soron kívül Átlagosan 12 perc alatt ér ki a betegekhez a mentő

„A BKK nagyra becsüli a MÁV–HÉV dolgozóinak erőfeszítéseit, hogy ebben a nehéz helyzetben is igyekeznek fenntartani a szolgáltatást, a menetrendi pontosságot” – hangsúlyozzák.

A BKK és a BKV által folytatott vizsgálat

A tájékoztatás szerint a Mobilitási Témacsoport ülésén a résztvevők megismerhették a BKK és a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) által kialakított vizsgálati szempontrendszert, valamint szó esett arról, hogy átmeneti megoldásként mely vonalakon képzelhető el a meglévő, sokak által csak „hannoveri villamosnak” hívott TW-6000/6100 típusú járművek közlekedtetése az elöregedett HÉV-szerelvények helyett.

A BKK és a BKV által folytatott vizsgálat olyan szempontokra is kitér, hogy milyen infrastrukturális fejlesztésekre van szükség egy ilyen beavatkozáshoz, vagy hogy mennyire alkalmasak az említett járművek a HÉV-pályán való közlekedésre.

A vizsgálat során emellett járművezetőket érintő témák is felvetődtek. Az ülésen szó esett arról is, hogy a változtatás mit jelentene az ügyfelek számára, és hogy milyen menetrend szerint, mekkora kapacitással tudnának közlekedni a szerelvények.

Nem fogadható el egy esetleges ritkítás

A közlemény szerint több civil szervezet is felhívta a figyelmet arra, hogy ha megvalósítható átmeneti megoldásnak is bizonyul a „hannoveri villamosok” közlekedtetése, külön vizsgálatot kell folytatni arról, hogy a villamosvonallá alakuló HÉV-ek esetleges bekötése a jelenlegi villamoshálózatba ne okozzon fennakadást.

A résztvevők és a BKK egyetértett abban, hogy a lehetséges üzemeltetési modellek alapos kivizsgálása segíthet a leginkább megfelelő megoldás megtalálásában – írják. A tájékoztatás kitér arra, hogy a BKK minden beérkező, illetve az ülésen elhangzott javaslatot megvizsgál az elkövetkezendő időszakban, ezt követően pedig a BKV Zrt.-vel együttműködve alakítja ki javaslatát a HÉV-ek közlekedésével kapcsolatban.

A résztvevők egyetértettek abban, hogy mind a főváros közigazgatási határain belül, mind az agglomerációban fontos szerepet betöltő HÉV-eknél nem fogadható el egy esetleges ritkítás, kapacitáscsökkentés, és rövid távon is megoldást kell találni az elmaradt járműbeszerzések és felújítások miatt egyre súlyosbodó problémákra – olvasható az összefoglalóban.

MTI

Nem fogadható el egy esetleges ritkítás a HÉV-eknél

Komoly témát szolgáltat jelenleg a HÉV helyzete, ami kapcsán a BKK is reagált.