Telefonos csalókat vesz palira az AI-nagyi
Okos megoldással járnak túl a bűnözők eszén, akik nem is sejtik, hogy nem valódi emberrel beszélgetnek.
Az O2 brit távközlési vállalat új módszert fejlesztett ki a telefonos csalások elleni küzdelemben, melyet egy mesterséges intelligencia, „Daisy” testesít meg. Az AI „nagymama” feladata, hogy fogadja a csalók hívásait és lekösse őket, ezáltal védve a valódi ügyfeleket.
A fejlesztők szerint Daisy képes akár 40 percig is fenntartani a beszélgetést, így akadályozva, hogy addig is másokat hívogassanak. Működésének kulcsa, hogy emberi hangzású, természetes párbeszédeket folytat a csalókkal, mintha csak valódi személy lenne – írja a Cybernews.
Az AI „nagyi” mögött összetett nyelvi modellek állnak, amelyek célzott szövegeket generálnak. Ezeket egy mesterséges hanggeneráló program alakítja válaszokká, így a csalók úgy érzik, egy valós emberrel beszélgetnek.
Daisy különleges kiképzésben részesült: Jim Browning, egy jól ismert „scambaiter” trenírozta, hogy felismerje és lelassítsa a csalókat. Az AI nagyi hosszas történeteket mesél családi életéről, kötési szenvedélyéről, és időnként kitalált banki adatokat is megoszt.
Az O2 által közölt statisztikák szerint a brit lakosság 69%-át próbálták már telefonon megtéveszteni. A cég reméli, hogy Daisy bevezetésével jelentősen csökkentheti a csalások okozta károkat.