Hirdetésnek álcázott vírusokkal támadnak az adathalászok
A legnagyobb közösségi oldalak is tehetetlenek, a vírusirtók sem érnek túl sokat.
Újabb vírussal próbálják meg kicsikarni a felhasználók adatait, ezúttal pedig egy a közösségi óriások és a vírusirtók elől is sikeresen rejtőzködő programot fejlesztettek ki a hackerek – írja a Cybernews.
A Bitdefender Labs felfedezett egy új online kártevőt, amely népszerű márkák arculatát ellopva igyekszik hozzáférni mások privát adataihoz. Mint írták, hirdetésnek álcázták a vírust, amely a Meta platformjain is jelen van.
Az egyik ilyen hirdetés a Netflixet utánozza, és „ingyenes, reklámok nélküli” streaminggel csalogatja a felhasználókat. Mások hirdetések videó- vagy képszerkesztő eszközöknek, üzenetküldő szoftvereknek vagy játékoknak álcázzák magukat.
Az először 2024 szeptemberében észlelt kártevő ma már potenciális áldozatok millióit éri el az EU-ban, Észak-Amerikában, Ausztráliában és Ázsiában, és egyelőre úgy tűnik, hogy nincs ellenszerük a legnagyobb közösségi oldalaknak.