Igazán népszerű a magyar nagybank AI-asszisztense: egy év alatt 1 millió beszélgetés
Egy év alatt több mint egymillió beszélgetést és havonta hatezer átutalást végeztetnek Kate-tel, a K&H hangalapú, MI-vel működő digitális pénzügyi asszisztensével, amely már kétszáz funkciót tud.
A K&H mobilbanki ügyfeleinek több mint 90%-a már kattintott Kate-re, és több mint felük beszélgetett is a bank MI-alapú digitális pénzügyi asszisztensével. A vállalat közlése szerint Kate 200 funkcióval rendelkezik, és több mint 500 banki, pénzügyi kérdésre képes önmagától helyes választ generálni. Legnépszerűbb funkciója a PIN kód megnézése, amit havonta 16 ezerszer kérnek le az ügyfelek, míg a második legnépszerűbb a számlaszám megmutatása 12 ezer lekérdezéssel.
De havi 6 ezer – akár hangalapú – átutalást is végeznek, a vásárlási limitek be- vagy átállítását pedig 4 ezerszer hajtják végre a bankolók – részletezik. A Portfolio a vállalat közlése alapján azt írja, ezeken kívül gyakori kérés-kérdés még a tovább küldhető bankszámlakivonat letöltése, a kártyaaktiválás és a tranzakciókeresés (havi 5-5 ezer lekérdezéssel), az IBAN-szám megmutatása, a kártya digitalizálása vagy a hitelkártya visszafizetése.
Kiemelik: havonta több mint százezer beszélgetést folytatnak Kate-tel, érdekességképp pedig azt is megjegyzik, hogy a leghosszabb beszélgetés 88 kérdés-válasz volt, miközben az átlagos beszélgetés 4 kérdés és válasz. „Kate autonómiája már 62%-os, ez azt jelenti, hogy az ügyek közel kétharmadában önállóan tudja végrehajtani a megkapott ügyfélutasításokat” – fogalmazott Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője.
Korábban egyébként arról is beszámoltunk, hogy hamarosan új szabályozások lépnek életbe a műszaki cikkek vásárlásakor Magyarországon: rendkívül hasznos funkcióval bővül majd a Digitális Állampolgárság Program (DÁP), a részletekről itt írtunk. Míg ebben a cikkben arra tértünk ki, hogy Mira Murati, az OpenAI korábbi technológiai igazgatója új AI startupot indít. Murati már megkezdte a kockázati tőkeforrások gyűjtését a projekthez.