Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Rejtélyes új nemzeti légitársaság tartja lázban a magyarokat

Most egy szakértő is megszólalt az ügyben.

...svg content...Fotó: Unsplash/Ross Parmly
Belföld
Author image

Borbély Fanni

Szerkesztő

A közelmúltban felmerült a kérdés, vajon egy új magyar nemzeti légitársaság formálódik-e a légi közlekedés szerelmeseinek örömére: a legutóbbi hírek szerint nagyon is erre utaló jelek is vannak, de a szakértők most tisztázták, mire számíthatunk.

Az Infostart friss jelentéséből derült ki, hogy a hvg.hu cikkére hivatkozva egyesek úgy vélik, a Budapest Nemzetközi Repülőtér vecsési vecsési Cargo Cityjébe bejegyzett cég hamarosan megkapja a légi közlekedéshez szükséges engedélyeket, és a magyar kormány tulajdonában lévő A330-200F géppel járatot üzemeltethet. Ezt a repülőgépet korábban a Qatar Cargo, most pedig a WizzAir használja a Budapest-Hangcsou útvonalon heti öt alkalommal. Soron kívül A havazás megbénította a vasúti közlekedést – masszív késések és kimaradó járatok

A Cargo Facts szakportál értesülései szerint a Hungary Cargo Airlines nevet májusban vette fel a három éve alapított Universal Translink Airline Hungary Kft. (UTA Kft.), mely többek között munkaerőt is toboroz a légitársaság számára. Korábban néhány, a márkát érintő vizuális elem is megjelent a közösségi médiában, ám ezeket azóta eltávolították.

A Hungary Cargo Airlines fő profilja az áruszállítás, kiegészítve közúti járművek és építőipari eszközök bérbeadásával. Jelenleg a budapesti repülőtér legnagyobb áruszállító cégeként több mint 5000 tonna áru szállítását bonyolítják le havonta – írja a drive.hu.

Fény derült a tulajdonos kilétére

A vállalat részben magyar hátterű, tulajdonosi szerkezete viszont nem teljesen az: a többségi tulajdonos egy Kínában élő magyar-kínai befektető, Wu Jiang, míg a kisebbségi tulajdonos a globálisan jelenlévő Universal Translink Airlines (UTLink), mely árufuvarozási és logisztikai szolgáltatásokat nyújt világszerte, központja pedig Csengcsouban található.

Varga G. Gábor légi közlekedési szakértő szerint a cég, noha magyar alapítású és engedélyekért folyamodott, elsősorban áruszállításra fókuszál, nem pedig utasszállításra. Hozzátette, hogy a Hungary Cargo Airlines jelentősége abban rejlik, hogy egy magyar lajstromba vett, állami tulajdonban lévő géppel látja el a kínai-magyar áruszállítást, ami komoly értéket képvisel a két ország közötti kereskedelmi kapcsolatokban.

Noha egyes piaci elemzések szerint lenne helye egy új utasszállító társaságnak is, különösen a diszkontlégitársaságok dominálta környezetben, Varga szerint nem valószínű, hogy a Hungary Cargo Airlines utasszállítási engedélyeket kívánna szerezni vagy ebben az irányban akarná bővíteni a szolgáltatásait.