Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Megkezdődik a ferihegyi út fejlesztésének előkészítése

A kormány elkezdi a ferihegyi út fejlesztésének előkészítését, íme a részletek.

...svg content...Fotó: MTI/Kovács Tamás
Belföld
Author image

Koós Alexandra

Szerkesztő

A csütörtök esti Magyar Közlönyben jelent meg a ferihegyi repülőtér és Budapest közötti közúti fejlesztések előkészítéséről szóló rendelet. Abban az áll: a kormány felkéri az építési és közlekedési minisztert, gondoskodjon a projekt területszerzési és terület-előkészítési feladatainak megindításáról és ellátásáról (az előbbi a kisajátításokat takarhatja); indítson meg a kivitelezésre vonatkozó közbeszerzési eljárást, ha megvannak a kiviteli tervek; illetve az ajánlati árak ismeretében készítsen előterjesztést a kormánynak a beruházás folytatásához szükséges kötelezettségvállalás mértékéről.

A Telex felidézi: az még szeptember végén derült ki, hogy környezetvédelmi hatósági eljárás és közmeghallgatás indult a ferihegyi repülőtér közúti elérhetőségének javítása ügyében. Az akkor az internetre felkerült dokumentumok szerint a kormány már nem tartja megfelelőnek az út állapotát: a Gyömrői út és a Ferihegyi repülőtérre vezető út a folyamatosan növekvő forgalmi terhelés elvezetését a jelenlegi kialakításával nem tudja a megfelelő szolgáltatási szinten biztosítani, balesetveszélyes, zavarérzékeny.

Mindemellett „alacsony színvonalú városi útként jelenik meg a nemzetközi légiutasok számára, ami kedvezőtlenül hat az ország megítélésében” – részletezték. A fejlesztés az Üllői út–Határ út csomóponttól Budapest közigazgatási határán kívül, a Market Central csomópontjáig terjed. Szélesítik és javítják a keresztirányú közúti, gyalogos és kerékpáros kapcsolatokat, kialakítják a szükséges zajvédelmet, és növelik a zöldfelületet, amelynek köszönhetően „egységes, korszerű, nagyvároshoz méltó” utat hoznak létre. A dokumentum egyúttal hangsúlyozza:

A beruházás nem növelheti a belváros közúti terhelését, és a külső kerületekből és az agglomerációból beáramló forgalom sem nőhet. A projekt környezeti hatásvizsgálati eljárása szeptember 10-én indult, 60 nap áll rendelkezésre. A felújítások kezdete legkorábban 2026-ban várható, a teljes beruházás hosszúságát 3,5–5 évre becsülik, legkorábban 2030-ban adhatják át a forgalomnak – teszik hozzá a cikkben. Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter pedig korábban azt mondta: nem tudják még, hány ingatlant kell majd kisajátítani a fejlesztéshez, de szerinte viszonylag keveset.

Míg ebben a cikkben arra tértünk ki, hogy a kormány szerint nem indokolt azonnali zajcsökkentő intézkedés a ferihegyi reptér környékén. Fónagy János, a Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkára bővebben is megindokolta mindezt, hozzátéve: a zajmonitor rendszer által mért légi közlekedési zajterhelést a légügyi hatóság folyamatosan ellenőrzi, a kormány pedig a repülőtér új üzemeltetőjével együttműködve arra törekszik, hogy a helyi lakosságot minél kisebb zajterhelés érje.

Reagált a Normafa, lehet-e síelni, kirándulni

A Normafa Parknál rengetegen érdeklődtek a téli sportolási, kirándulási lehetőségek kapcsán, amelyre nemrégiben válasz is érkezett.