Újra maga alá gyűrték a TikTokot a politikai hirdetések
Továbbra sem képesek betartani a politikai hirdetésekre vonatkozó korlátozásokat.
Kevesebb mint három héttel az amerikai elnökválasztás előtt ismét megvizsgálták a nagy közösségi oldalak politikai hirdetéseinek moderációs rendszerét. A Global Witness nevű nonprofit szervezet szerint a politikai félretájékoztatás problémája nem csökkent az elmúlt időszakban.
A TikTok, a Facebook, valamint a YouTube esetében is olyan hirdetéseket jelenítettek meg , melyek hamis állításokat tartalmaztak. A három közül a TikTok teljesített a legrosszabbul, amely még mindig engedélyezte ezek 50 százalékát.
A két évvel ezelőtti összehasonlítások alapján ugyan jelentős a javulás a TikTok esetében is (akkor ez az arány 90 százalék volt), ám ez még mindig nem elegendő, főleg a másik két óriással való összevetést nézve.
A Facebook jobban teljesített, mivel csak egy ilyen hirdetést fogadott el a nyolc közül, míg a YouTube, amely a legjobban szerepelt a teszten, egyetlen hirdetést sem hagyott jóvá – számolt be róla a Cybernews.
Különösen aggasztó, hogy a TikTok rendszeresen engedélyez olyan hirdetéseket, amelyek a választók elnyomására irányulnak. A Global Witness arra szólította fel mindhárom platformot, hogy erősítsék meg tartalommoderációs képességeiket, és adjanak ki nyilvános, részletes kockázatértékeléseket a 2024-es amerikai elnökválasztás előtt.