Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Leginkább a balatoni vonatok tehetnek a késésekről a MÁV-vezér szerint

Hegyi Zsolt itt megemlítette az utasokat is, hogy sokszor sokáig tart, míg fel- vagy leszállnak a szerelvényekről.

...svg content...Fotó: MTI/Lakatos Péter
Belföld
Author image

Koós Alexandra

Szerkesztő

A MÁV új vezérigazgatója, Hegyi Zsolt az Indexnek adott interjújában leszögezte: járműhiány van, de még nincs döntés a HÉV-járatok ritkításáról. Mint fogalmazott, az, hogy a HÉV-flotta elöregedett, nem két napja vagy két éve derült ki, hanem évtizedek óta kiszámíthatóan tudni lehet. „Mindegy, hogy ki milyen papírra hivatkozik: nincs menetrendi döntés, de még nem is kell, hogy legyen” – magyarázta.

Mindemellett Hegyi Zsolt arra utalt: adatvezérelt működésre szeretne átállni, ami segítené szerinte a vasúti vállalatot a késések hatékonyabb kezelésében is. Állítása szerint augusztusban igyekeztek pontosítani a módszertant, s az jött ki, hogy az InterCity vonatok összesen 110 ezer percet késtek egy hónap alatt, és ebből nagyjából 20 ezer perc késés mögött a balatoni vonatok álltak. Soron kívül Gyurcsány Ferenc: Orbán Viktor és Szijjártó Péter „áruló”, „Putyin szennyesét mossák”

Mint mondta, a járművek jóval tovább tartózkodtak az állomásokon, mivel a megnövekedett utasforgalommal meghosszabbodott a fel- és leszállás ideje is. Szerinte le kellene követni a menetrendekben ezeket a több percig tartó le- és felszállásokat, például Siófokon – szemlézte az 24.hu az interjút.

„Másrészt meg kell találni azokat a beavatkozási pontokat, ahol úgy tudunk belenyúlni a pályába, hogy felszámoljuk a leginkább dominóhatást kiváltani képes okokat. Sok mindent végig kell nézni, kezdve azzal, hogy nagyon sok az egyvágányú pályaszakasz Magyarországon. A Balaton ebben különösen érintett, és a balatoni vonatok menetrendszerűsége kifejezetten rossz, miután a vonatok egymásnak adják át a késést az egyvágányú pályák miatt” – tette hozzá a MÁV-vezér.

Korábban egyébként azt is megírtuk, hogy a DK elvárja a kormánytól, hogy új HÉV-szerelvényeket szerezzenek be: közbeszerzés kiírását követeli a párt. Míg ebben a cikkben arra tértünk ki, hogy a MÁV bejelentette, Szentlőrinc és Szigetvár között felújítják a vasúti pályát. Ha minden a tervek szerint alakul, akkor a jövőben újra a korábbi, 80 km/órás sebességgel közlekedhetnek majd a vonatok a vonalon.