Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

A kormány szerint nem indokolt azonnali zajcsökkentő intézkedés a ferihegyi reptér környékén

Fónagy János, a Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkára bővebben is megindokolta mindezt.

...svg content...Fotó: Unsplash
Belföld
Author image

Koós Alexandra

Szerkesztő

A kormány szerint jelenleg nem indokolt azonnali zajcsökkentő intézkedéseket végrehajtani a budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér környékén. Mindez Fónagy János, a Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkárának válaszából derült ki, aki Jámbor András, a Szikra Mozgalom parlamenti képviselőjének írásbeli kérdésére válaszolt levélben – szúrta ki a 444.hu. Ő Nagy Márton nemzetgazdasági miniszterhez fordulva arra volt kíváncsi, hogy a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalmának tervezett bővítése milyen további zajterheléssel fog járni, és ezt miként tervezi enyhíteni a kormány. Írásbeli kérdésében idézte Lóga Máté államtitkárt, aki korábban arról beszélt, hogy az ismét állami tulajdonba került reptér utasforgalma 2040-re elérheti az évi 25 millió főt.

„Mint közismert, a repülők fel- és leszállása által keltett zajhatás egyes kerületekben már most is rendkívül súlyos, a települési életminőséget alapvetően befolyásoló környezeti terhelést okoz nemcsak a reptér közvetlen közelében fekvő kerületekben, de például Józsefvárosban és Ferencvárosban, az általam képviselt választókerületben is. A megnövelt kapacitású repülőtér csak súlyosbítani fogja ezt, a Közlekedési Hatóság által évek óta nem kezelt, a budapestiek tízezreit érintő problémát” – írta Jámbor. Fónagy pedig úgy fogalmazott: „A repülőtér környezetében alkalmazott fel- és leszállási eljárások kialakításánál olyan alapvető kritériumokat vettek figyelembe, hagy a lakott területek lehetőség szerinti elkerülésével (forgalmas útvonalak, ipari területek felett történő haladással) és a folyamatos emelkedés biztosításával csökkentsék a lakossági érintettséget és a káros anyag kibocsátást”. Soron kívül Andrei Mangra zokogva adott interjút, késsel kergették a támadói a lakásában

Egyúttal arra is kitért, hogy a környezeti zaj kezelésére vonatkozó jogszabályi környezet stratégiai zajtérképek és intézkedési tervek ötévenkénti elkészítését, zajgátló védőövezet kijelölését és az azzal kapcsolatos intézkedések végrehajtását, valamint zajmonitor rendszer üzemeltetését írja elő a nagy forgalmú repülőterek részére. Kiemelte: a zajmonitor rendszer által mért légi közlekedési zajterhelést a légügyi hatóság folyamatosan ellenőrzi. „Tekintettel arra, hogy az említett kerületekben nincs zajhatárérték túllépés, illetve a Budapest feletti repülési eljárások kialakításánál a forgalom biztonságos lebonyolítása mellett a lakossági érintettség minimalizálását vették figyelembe, jelenleg nem indokolt azonnali zajcsökkentő intézkedés végrehajtása” – magyarázta, hozzátéve: a kormány a repülőtér új üzemeltetőjével együttműködve arra törekszik, hogy a helyi lakosságot minél kisebb zajterhelés érje.

Mint azt megírtuk, a Nemzetgazdasági Minisztérium korábbi közlése szerint a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér teljesítménye 2024 első nyolc hónapjában kiemelkedő növekedést mutat. Az utasforgalom 18,6%-kal, az áruforgalom pedig 49,7%-kal nőtt, ami rekord közeli eredményekhez vezetett – derült ki az erről szóló beszámolóban. Megjegyezték: a repülőtér utasforgalma 11,4 millió főt tett ki az év első nyolc hónapjában, míg az áruforgalom meghaladta a 184 ezer tonnát. Lóga Máté pedig hangsúlyozta: a reptér nem csak a személyszállítás és a turizmus, hanem az áruszállítás miatt is stratégiai jelentőséggel bír, a gazdasági vérkeringés egyik ütőere. Egyúttal a jövőbeli tervekről is bővebben beszélt, erről ebben a cikkben számoltunk be.

Reagált a kormány Románia és Bulgária schengeni csatlakozására

A magyar kormány nemrég reagált Románia és Bulgária schengeni csatlakozására.