Közel 100 milliós bírságot szabott ki az MNB egy biztosítóra, hibát hibára halmoztak
Rengeteg hiányosságot tárt fel az MNB az Alfa VIG Biztosítónál.
Az MNB 97 millió forint bírságot szabott ki az Alfa VIG Biztosítóra, miután jelentős fogyasztóvédelmi és felügyeleti hiányosságokat tárt fel: az ellenőrzés során számos problémát azonosítottak, többek között a kiterjesztett garancia termékek, a csoportos biztosítások és a lakás- és gépjárműbiztosítási kárrendezés területén.
Az átfogó vizsgálat során a pénzügyi felügyelet megállapította, hogy az Alfa VIG Biztosító kárrendezési rendszere pontatlan és hiányos adatokat kezelt, ami miatt a biztosító több esetben nem teljesítette jogszabályi kötelezettségeit. A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások (kgfb) kapcsán késedelmes vagy elmaradt adatkezelések és értesítések fordultak elő, valamint az átfedő biztosítási időszakokat sem kezelték megfelelően.
A nyugdíjbiztosításokkal kapcsolatosan az MNB megállapította, hogy az Alfa VIG Biztosító nem írta jóvá teljes mértékben a szerződésben ígért többlethozamot. Emellett az életbiztosítási és egyéb biztosítási termékek szerződési feltételei is számos hiányosságot mutattak. A biztosító belső szabályozása, valamint az egyes termékfelügyeleti és -irányítási folyamatok szintén nem feleltek meg a követelményeknek.
Fogyasztóvédelmi szempontból az MNB tisztességtelen ügyféltájékoztatási gyakorlatot is feltárt: a biztosító egyik kiterjesztett garancia termékének esetében kiderült, hogy a szerződés nem nyújtott valós fedezetet, mivel a kötelező jótállás ideje megegyezett a garancia tartamával. Ezen túlmenően, a csoportos biztosítások esetében a biztosító nem tudta igazolni, hogy az ügyfelek megkapták volna a csatlakozást megelőző kötelező tájékoztatást.
NE HAGYD KI
Az MNB felszólította az Alfa VIG Biztosítót, hogy 2024. november 30-ig számoljon be a hiányosságok kijavításáról. A pénzügyi felügyelet a problémák miatt összesen 97 millió forint bírságot szabott ki a biztosítóra, melyből 49 millió forint a felügyeleti, 48 millió forint pedig a fogyasztóvédelmi bírság volt. Az MNB enyhítő körülményként figyelembe vette, hogy a biztosító már elkezdte a hibák orvoslását célzó korrekciós intézkedéseket.