Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
354,30 Ft
Euró
394,50 Ft
Font
466,50 Ft
Bitcoin
60,584 $

Vitézy Dávid nem pihen, a déli harangszó előtt is beszólt Lázár Jánosnak

Vitézy Dávid nagyon belejött Lázár János kritizálásába, lassan a közösségi oldala csak a miniszterről szól.

...svg content...Fotó: Facebook/Vitézy Dávid
Belpolitika

Kiss László

Szerkesztő

Lázár János és Vitézy Dávid aligha fognak kedélyesen kávézgatni egymással a jövőben. Nagyon rossz véleménnyel vannak egymásról, Vitézy azonnal menesztené a minisztert, és nemrég Gyurcsány Ferenc, az erőteljesen megzuhant DK elnöke is hasonlóan nyilatkozott a kérdésben.

A magyar vasút nincs jó állapotban, és a Keleti pályaudvaron történtek újabb lehetőséget adtak arra, hogy Vitézy Dávid odaszóljon Lázár Jánosnak. Pár órával később már be is futott az újabb ezzel kapcsolatos posztja. Soron kívül Magyar Péter megint visszautasította a közmédia meghívását

„Gyakorlatilag a szemünk előtt omlik össze a magyar vasúti közlekedés: miközben a Keleti pályaudvar a tegnapi baleset miatt továbbra is lezárva, most síntörés keletkezett a Nyugatiba vezető ceglédi fővonalon is.”

Nagyon nagy a lemaradás

Vitézy érezhető módon úgy érzi, sokkal jobb munkát tudna végezni Lázárnál, és ugyan korábban volt esélye a munkára, azt nem tudta megszerezni. Sok évtizedes lemaradásról beszél, melynek helyreállítása egészen elképesztő összegekbe fájna.

„2020 és 2022 között megállás nélkül azon dolgoztunk a BFK-ban, hogy ráirányítsuk a nyilvánosság és a politikai döntéshozók figyelmét, milyen rémes állapotban van a budapesti vasúti infrastruktúra, sok évtizedes a lemaradás, a fejpályaudvarok és az oda vezető szakaszok tarthatatlan állapotban vannak a legtöbb vidéki fővonalhoz képest is.” – írta a posztjában.

Ismét csak arról beszélt, hogy Lázár több fontos fejlesztést is leállított, ami a Keleti pályaudvart, és annak környékét is érintette volna. Ezzel együtt a HÉV megújulása szintén tervben volt, de most az is parkolópályán van.

A budapesti olimpia kérdése

„Lett kormány által elfogadott budapesti agglomerációs vasúti stratégia, és elindult számos beruházás, szereztünk közvetlen uniós forrásokat is. Aztán jött Lázár János, és a vidékre hivatkozással az összes budapesti vasúti beruházást leállította, a Keleti és a Nyugati környezetének megújítását egyaránt, persze a hévekkel együtt.”

Orbán Viktor miniszterelnököt is megemlítette, aki szerint Budapest tökéletes olimpiai helyszín lehetne. Karácsony Gergely addigra aligha maradhat a helyén, hiszen 2036 a céldátum, ugyanakkor Budapest vezetője támogatná a rendezést.

„Eközben az aktuális fővárosi hír, hogy Orbán Viktor miniszterelnök interjújára reagálva még aznap Karácsony Gergely főpolgármester rögtön teljes mellszélességgel a 2036-os budapesti olimpia mögé állt. Halkan jelzem: Párizsban nem ilyen állapotban van az RER-hálózat és a pályaudvarok, ráadásul az olimpiára új átmérős vasúti alagút és a reptérre új metró készült el. Ugye senki nem gondolja komolyan, hogy Budapesten olimpiát lehet rendezni a vasúti és a hév-hálózat teljes megújítása nélkül?”