Az elsüllyedt luxusjacht tragédiája: két órán át hallgatták ki a kapitányt
Az utolsó holttest után kutatnak a búvárok, miután nemrég újabb áldozatot találtak az elsüllyedt Bayesian luxusjachton.
A szerdai nap áttörést jelentett a kutatásban, nem sokkal azután, hogy megtalálták az első holttestet, aki szakácsként dolgozott a fedélzeten. Többek között azt a felvételt is nyilvánosságra hozták, amin a Bayesian utolsó pillanatai szerepelnek.
Miután a hajó kapitánya és rajta kívül még 14 ember túlélte a balesetet, hamarosan összeállhat a kép, mi is történt. Lehetséges, hogy többen telefonnal rögzítették az eseményeket a hajón, a nyomozók minden bizonyítékot begyűjtenek, és már kihallgatták a túlélőket.
Az ANSA arról számolt be, hogy újabb holttestet találtak a búvárok, így már csak egy áldozatot keresnek. A családtagok nagyon bíztak abban, hogy többen élve kerülhetnek elő az eltűntek közül, de már minden remény tovaszállt. Szerdán összesen öt holttestre bukkantak, akik kivétel nélkül a hajóban voltak, ott lelték halálukat.
Egy nő holttestét is felszínre hozták, akit a többi testtel együtt azonosítás céljából a hullaházba szállítottak. Két férfit és egy nőt vittek el a hullaházba, míg a másik két holttest neme egyelőre nem ismert. Mike Lynch brit technológiai iparmágnás és Jonathan Bloomer, a Morgan Stanley nemzetközi elnöke is az eltűntek között szerepelt.
Kihallgatták a kapitányt
Várhatóan akkor erősítik meg az eltűntek halálát a médiában, amikor az utolsó holttest is előkerül. A Daily Telegraph viszont azt írja, az 59 éves Lynch és a 18 éves lánya, Hannah holtteste már előkerült. A fedélzeten összesen 22 ember tartózkodott a vihar idején, amikor hirtelen tornádó csapott le rájuk. Betudhatóan annak, hogy nem messze a parttól süllyedt el a hajó, 15 utas megmenekült, máskülönben valószínűleg ők is elhunytak volna.
Az ANSA megtudta, az 51 éves kapitányt két órán keresztül hallgatták ki a hatóságok, de vádemelés, gyanúsítás egyelőre nem történt. Nem tudni, hogy van-e felelőse a tragédiának, ugyanakkor a kapitány személye különösen fontos, hiszen ő felelt azért a 21 emberért, akik rajta kívül a jachton voltak.
Lehetséges mulasztások közé sorolható, hogy a hajó motorjai le voltak kapcsolva, és az utasok a vihar alatt a kabinjukban maradhattak, ami többek életébe került. Az alapvető biztonsági protokollok előírják, hogy vihar idején mindig kell valaki, aki őrszolgálatban van, beleértve azt az esetet is, amikor a hajó lehorgonyoz. Mindössze 15 percre lett volna szükség az összes biztonsági intézkedés végrehajtásához, látván azt, hogy komoly vihar közeleg.