Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
353,99 Ft
Euró
394,10 Ft
Font
469,18 Ft
Bitcoin
62,956 $

Több Kínában gyártott autó is elkezdett feldagadni, ez áll a háttérben (videó)

Úgy tűnik, a hőhullámok, amelyek Kínát sem kerülik el, nemcsak az ottani embereket, hanem az autókat is megviselik, meglepő hatást okozva a járműveknél.

...svg content...Fotó: Twitter
Külföld
Author image

Koós Alexandra

Szerkesztő

Mostanra ellepték a közösségi oldalakat azok a felvételek, amelyeken az látszik, hogy váratlanul elkezdett feldagadni a nagy hőségben sok Kínában gyártott autó. Sokak szerint a járművek emiatt úgy festenek, mintha „terhesek” lennének, vagy mintha egy óriási rágógumit kezdtek volna felfújni a motorháztetőn. A valóság az, hogy az országban tapasztalható rendkívüli hőhullám, illetve a közvetlen napsugárzás miatt az autók védőfóliája felrobbant, megduzzadt, egyfajta „hasat” téve a kocsikra – írja a HVG.

A lenti felvételen pedig több, szabadban parkoló autó látható, felfújt védőfóliákkal, illetve több autómodell is megjelenik, köztük egy Audi. Az autófóliák vékony vinilfóliák, amelyeket a járműveken festékvédelemre, esztétikai javításra vagy reklámozási célokra használnak. Bár úgy tervezik ezeket, hogy ellenálljanak a különféle időjárási viszonyoknak, a szélsőséges hőség túlterhelheti a fóliákat. A Wrap Guys szakértői mindezt úgy magyarázzák: a hosszan tartó magas hőmérsékletnek és közvetlen napfénynek való kitettség gyengítheti a tapadó hátlapot, ami a felvételeken látható buborékokhoz, nyúláshoz és duzzadáshoz vezethet. Soron kívül Megvan a dátum: ekkor valósulhat meg a vita, amin Magyar Péter és Orbán Viktor is jelen lesz

Míg az autófóliákat általában UV-védő réteggel látják el, hogy megakadályozzák az ilyen problémákat, a kínai rekordhőmérséklet túl intenzívnek bizonyult néhány ilyen film esetében. A duzzanat akkor következik be, amikor a ragasztó kilépő gázai és a bezárt levegő kitágul, csúnya buborékokat képezve, amelyek az autók felfújt megjelenését kölcsönzik. Voltak, akik azt állították, hogy ez a hatás csak a Kínában gyártott autókat érinti, mások viszont az utángyártott fóliákat okolják a történtek miatt, mondván, gyakran az autó tulajdonosa sem tudja, hogy valójában ilyen utángyártott fólia került az autójára – derül ki a cikkből.

Mások megkérdőjelezték a felhasznált ragasztó minőségét, illetve akadtak, akik a mérgező gázok esetleges kibocsátása miatt aggódtak. Iparági szakértők szerint a fóliák általában ellenállnak a szélsőséges körülményeknek, beleértve a magas hőmérsékletet, a port és a szennyeződést, azonban a járműtulajdonosoknak rendszeresen meg kell tisztítaniuk járműveiket, és kerülniük kell a kemény tisztítószereket vagy a magasnyomású mosókat. Emellett azt javasolják, hogy aki teheti, kocsibeállóban, garázsban vagy bármilyen árnyékos helyen parkoljon, ezzel is minimálisra csökkentve az autó közvetlen napfénynek való kitettségét.

Persze ez nem mindig megoldható, és egyébként is tudomásul kell venni, hogy a magas hőmérséklet károkat okozhat az autók burkolatában. Érdemes tehát gyakran megvizsgálni kívülről is az autót, olyan jeleket keresve, mint a hámlás, a buborékosodás vagy a fakulás – teszik hozzá. De korábban azt is megírtuk, milyen hatással lehet az elektromos autókra a rekkenő hőség. A villanyautók tulajdonosai minden bizonnyal elgondolkodhattak már azon, vajon mennyivel csökkenti le a hőség és a miatta folyamatosan működő légkondicionáló az autójukkal megtehető távot. Nemrégiben megérkezett a válasz.