A debreceni és a szegedi InterCity-k utasai sem lesznek boldogabbak decembertől
Decembertől több vasútvonalon is hosszabb utazási időkre számíthatnak az utasok.
A Vasúti Pályakapacitás-elosztó (VPE) Kft. által közzétett üzemi menetrend-tervezetek alapján 2024 decemberétől jelentős változások várhatók a hazai vasúti közlekedésben. A tervek szerint több fontos útvonalon, köztük a debreceni, szegedi és békéscsabai InterCity járatokon is megnövekedhet a menetidő.
Az előzetes információk szerint a Nyírség InterCity esetében a Budapest Nyugati pályaudvar és Debrecen közötti út 3 perccel hosszabbodhat meg, a szegedi InterCity-k menetideje viszont akár 7 perccel is nőhet, így az út 2 óra 33 percig tarthat, míg a békéscsabai InterCity-k esetében 4 perces növekedés várható.
Regionális szinten is észlelhetők lesznek a változások. Miskolc és Tornanádaska között például 17 perces, Debrecen és Nagykereki között szintén 17 perces, míg Hódmezővásárhely és Orosháza között jelentős, 32 perces menetidő-növekedéssel kell számolni. Ez utóbbi esetben a jelenlegi óránkénti ütemes közlekedés fenntarthatósága is kérdésessé válhat.
A Közlekedő Tömeg Egyesület Facebook-oldalán közzétett információk szerint az idei évben elmaradt a jövő évi menetrend társadalmi konzultációja. Az egyesület hangsúlyozza: „Bár a közzétett menetrendábrák hangsúlyozottan tervezettek, azoktól a végleges menetrend több ponton eltérhet majd, jól jelzik azonban, milyen menetrendi változások várhatóak országszerte a következő időszakban.”
NE HAGYD KI
Az egyesület felhívta a figyelmet arra is, hogy a tervezetben szereplő változtatásokon túl további, az utasokat érintő módosítások is bekerülhetnek a végleges menetrendbe. Ezért arra kérik az illetékes minisztériumot, hogy „az előző évek gyakorlatának megfelelően folytasson társadalmi egyeztetést a menetrend átalakításáról, a jól ismert és gyakran hangoztatott üzemeltetési szempontokon túl ismerje meg bátran az utazóközönség elvárásait is”.