Gondban a futárszolgálatok, megnőhet a csomagkézbesítési problémák száma
A nyári időszakban egyre több vásárló szembesül csomagkézbesítési nehézségekkel az online rendelések során.
Az e-kereskedelem fellendülése jelentős terhelést ró a magyarországi futárszolgálatokra, különösen a nyári szabadságolások idején. Az Egyenlő.hu modern szakszervezet beszámolója szerint egyre gyakoribb, hogy a megrendelt csomagokat nem tudják házhoz szállítani, ehelyett a vásárlóknak kell gondoskodniuk az átvételről.
A probléma hátterében elsősorban a munkaerőhiány áll, amely a nyári szabadságolások alatt még jobban kicsúcsosodik. Bubenkó Csaba, az Egyenlő.hu elnöke elmondta, hogy több futárcég dolgozói is fordultak már hozzájuk segítségért, ugyanis a jelenlegi helyzetben egy futár akár napi 180-200 csomag kézbesítését is kénytelen elvállalni.
A létszámhiány következtében egyes cégek belső utasításban rendelkeznek arról, hogy bizonyos ingyenes kiszállítású csomagokat ne vigyenek házhoz, hanem gyűjtőpontokon helyezzék el, ami feszültséget okoz mind a futárok, mind a vásárlók körében, számolt be róla az Economx.
Beszámolók szerint ugyanis az sem ritka, hogy a futárok felháborodott telefonhívásokat kapnak a vevőktől, akik rajtuk keresik csomagjaikat, miközben ők csak a cég szabályzatának megfelelően jártak el.
Szakértők szerint sürgős intézkedésekre van szükség a helyzet javítása érdekében, amelyre megoldást jelenthet az új munkavállalók toborzása és képzése, valamint a munkarend rugalmasabbá tétele is.