Hiába késett 19 órát a Wizz Air budapesti gépe, kártérítésben nem reménykedhetnek az utasok
A Rómából Budapestre tartó Wizz Air járat 19 órás késéssel érkezett meg, a légitársaság azonban nem fizet kártérítést az utasoknak.
Jelentős késéssel érkezett meg Budapestre egy Wizz Air járat, amely Rómából indult, az Utazómajom beszámolója szerint ugyanis a repülőgép 19 órával a tervezett érkezés után landolt a magyar fővárosban. A késés következtében mintegy 180 utas kényszerült a római repülőtéren tölteni az éjszakát, míg mindössze 20 főt, köztük időseket, kisgyermekes családokat és várandós nőket szállásoltak el hotelben.
A Wizz Air a késést követően közleményt adott ki, amelyben elutasította a kártérítési igényeket. A légitársaság álláspontja szerint a késést „előre nem látható okok” idézték elő, amelyeket semmilyen óvintézkedéssel nem tudtak volna elkerülni. A társaság közleményében ezt írta:
„Sajnálattal értesültünk erről a szerencsétlen helyzetről, és ügyének alapos kivizsgálása után megerősítjük, hogy a W6 2342 FCO – BUD járat 2024.06.23-án váratlan körülmények miatt késett/törölték. A fent hivatkozott körülmények a 261/2004 európai rendelet értelmében a rendkívüli körülmények kategóriába tartoznak, ezért sajnálattal tájékoztatjuk, hogy kártérítés nem jár.”
Az Utazómajom rámutatott, hogy a 261/2004/EK rendelet értelmében a légitársaságnak kötelessége lett volna az utasok étkezési és szállodai költségeit fedezni, ráadásul az utasok többsége azért nem keresett önállóan szállást, mivel a társaság hosszú ideig ígérte a annak biztosítását.