Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Rendkívül népszerű a BKK-utasok körében a digitális fizetés

Újabb mérföldkőről számolt be a társaság.

...svg content...Fotó: BKK
Belföld

Szabó Kata

Szerkesztő
TÉMÁK

A BKK hétfői beszámolója szerint május végére mérföldkőhöz érkezett a Budapesti Közlekedési Központ Magyarországon egyedülálló digitális fizetési szolgáltatása, a Budapest Pay&GO. Eddig ugyanis nem kevesebb, mint egymillió jegyvásárlás történt a rendszeren keresztül.

A BKK a Mastercard, a Monet+ és a K&H együttműködésével indított rendszerének lényege, hogy egy mozdulattal lehet vonaljegyet vásárolni és egyben jegyet érvényesíteni, mindehhez pedig csak egy bankkártya vagy egy okoseszköz szükséges. Az újszerű technológiának köszönhetően nem kell regisztrálni sem applikációban vagy egyéb online felületen, sőt papírjegyet sem kell magunknál tartani. Soron kívül A havazás megbénította a vasúti közlekedést – masszív késések és kimaradó járatok

A tavaly júniusban először a 100E Repülőtéri Expressz járatokon, majd októberben az M1-es metró vonalán is tesztjelleggel bevezetett digitális szolgáltatás jóval több, mint egy bankkártyás vásárlás, hiszen a tranzakcióval együtt az érvényesítés is egyből megtörténik, de azt nem követi a papíralapú jegy vagy visszaigazolás, az ügyfelek bankkártyája alkalmassá válik ugyanakkor arra, hogy egy esetleges ellenőrzés esetén igazolja az utazási jogosultságot.

A BKK tapasztalatai alapján egyre többen próbálják ki a rendszert, jelenleg a budapesti repülőtéri járatokon utazók 34 százaléka, az M1-es metróval közlekedők közül pedig minden harmadik jegyvásárlás történik a Pay&GO-n keresztül. Azok közül, akik így vásárolnak jegyet, minden második utas valamilyen okoseszközt használ.